Španci že deset let, Estonci pa letos kar 80% preko spleta
Kategorija: EU, Slovenija | Datum objave: Friday, 1. 09. 2006 | Avtor: Domen SavičŠpanska služba za davke je svoje storitve preko spleta začela ponujati pred desetimi leti. Od otvoritve leta 1996 so španski davkoplačevalci preko spletnega portala Agencia Tributaria opravili preko 100 milijonov spletnih transakcij. Estonci so letos oddali kar pol milijona davčnih napovedi preko spleta, Slovenci pa jim počasi, a uspešno, sledimo.
Slovenci imamo portal eDavki, ki opravlja približno enako vlogo, vseeno pa so številke neprimerljive. Po podatkih davčne uprave RS je dohodnino za leto 2005 preko spleta oddalo 35.803 zavezancev, kar predstavlja 2.8 % od vseh vloženih napovedi. Če pogledamo podatke za leto 2004, lahko opazimo, da se tudi pri nas trend oddajanja napovedi preko spleta prijemlje, saj je leta 2004 po tej poti dohodnino oddalo 23.793 ljudi, leta 2003 (prvo leto oddajanja preko spleta) pa 16.745 posameznikov.
Španska Agencija ima sedaj več kot 20,000 spletnih strani, kjer lahko uporabniki snamejo 60,000 različnih obrazcev in datotek za različne vladne programe, pravila ter statistike, opravijo pa lahko tudi preko 600 različnih transakcij.
Španski so tako lansko leto kar 25% vseh davčnih napovedi oddali preko spleta, kar je za 26% odstotkov več kot leto poprej. Cilj Špancev je povečati oddajo davkov preko spleta na 50% do leta 2010. V naslednjem letu pa bodo lahko španski davkoplačevalci lahko kontaktirali svoje davčne svetovalce preko digitalne televizije.
Stran bodo prilagodili uporabnikom ter omogočili osebne nastavitve ter profile, hkrati pa bodo storitve ponudili v večih narečjih (baskovsko, katalonsko ter galsko) in s pomočjo za prizadete.
Estonci pa so letos zabeležili kar 30000-kratno povečanje oddaje dohodninske napovedi preko spleta. Letos je preko spleta napoved oddalo 82% fizičnih posameznikov, lani 76% in predlani 59%.
Komentar E-demokracija.si: Čestitke Špancem in Estoncem. Tudi Slovenci so vse bolj pogumni in uporabljajo naprednejše načine oddajanja davčnih napovedi. Vseeno je to povezano s splošnim razvojem informacijske družbe v državi, oglaševanjem storitev in izobraževanjem širokih ljudskih mas. Navdušenje nad tehnologijo je treba včasih tudi malo motivirati.