V Švici konzultacija preko SMS-ov
Kategorija: Ostali svet | Datum objave: Monday, 15. 01. 2007 | Avtor: Barbara KvasV Švici se je neki neznanec lotil nenavadne kampanje. Prebivalce Švice je preko mobilnih telefonov spraševal, katero naj bi bilo po njihovem mnenju glavnem mesto Švice. V januarju so se v večjih mestih po Švici pojavili plakati, ki so pozivali prebivalce, naj med sedaj aktualnim Bernom, Baslom, Ženevo in Zürichom izberejo glavno mesto Švice. V Švici zakon namreč pravi, da državljani lahko zahtevajo referendum na državni ravni, če zberejo 100 000 podpisov.
Kdo je pobudnik kampanje, ostaja neznanka. Christof Hotz, ki vodi kampanjo plakatov za oglaševalsko agencijo APG Affichage, pravi, “da projekt vodi komite, ki pa želi ostati neimenovan.”
Na spletni strani kampanje smo lahko ves čas spremljali rezultate glasov. Ob naši zadnji preverbi sta bila Zürich in Basel izenačena na 41,8% glasov. Bern, ki je trenutno glavno mesto, je dobilo le dobrih 13 % glasov. Glasovanje se je končalo 14. januarja.
Hotz je še dodal: ” Glasovanje poteka popolnoma enostavno, preko SMS-ov. Ko se bo glasovanje končalo, bodo rezultati objavljeni na spletni strani. Bomo videli, kaj se bo zgodilo potem”.
Vir: Reuters UK
Komentar E-demokracija.si: Pričujoči projekt postavlja nekaj vprašanj in razmišljanj. Čeprav ni nikjer razvidno koliko glasov oziroma koliko SMS-ov so švicarski državljani poslali, je glede na poročanje v medijih neznanec dobil pozornost, ki jo je želel. Pričujoči projekt kaže na to, da je konzultacija ljudi s pomočjo tehnologije možna, saj lahko pričujočo kampanjo gledamo kot široko zastavljeno anketo, ki bo glede na rezultate pokazala, česa si želijo Švicarji in ali je potrebna nadaljna akcija. Kakšni bodo rezultati in kaj bo neznani pobudnik kampanje s tem dosegel, bomo pa še videli. Morda so se kampanje lotili analitiki, ki preizkušajo moč tehnologije v političnem življenju?