Guverner Schwarzenegger osvaja splet
Kategorija: Amerika | Datum objave: Monday, 22. 01. 2007 | Avtor: Domen SavičGuverner Kalifornije, igralec Arnold Schwarzenegger, je predstavil svoj načrt osvajanja spleta, ki po mnenju večih analitikov presega tistega, ki so ga predstavili v Beli Hiši.
Na svoji spletni strani je guverner Schwarzenegger tako uvedel video-prenose ter živa javljanja s tiskovnih konferenc, poleg tega pa bo izvajal tudi konzultacije, pisal lasten spletni dnevnik in objavljal galerije slik iz dogodkov.
Analitiki Arnoldovo potezo že označujejo za “prelomno” v svetu politike in novih medijev, ki po mnenju Kathleen Hall Jamieson, vodje Annenberg School of Public Policy na univerzi v Pennsyilvanii predstavlja “najboljšo kombinacijo novih tehnologij v celotnih ZDA.”
Po njenem mnenju bi prizadevanja guvernerja Kalifornije lahko sprožila višjo participacijo s strani volivcev, saj bi le-ti dobili boljši vpogled v delovanje zvezne vlade in kasneje tudi izrabili ponujene možnosti sodelovanja.
“Ljudje na spletu hočejo interaktivnost”
Čeprav uporaba spleta v politične namene s strani ameriških politikov ni nič novega, saj so med njimi tako Howard Dean, ki je prvi izkoristil demokratični potencial spletnih dnevnikov, Al Gore in John McCain, pa po mnenju politologov ti poskusi temeljijo na večinoma pasivni vlogi občinstva in so jih politiki večinoma izkoriščali “le” za mobilizacijo volivcev v času volitev.
Po mnenju Terryja Connellyja, dekana Ageno School of Business na univerzi Golden Gate, je Schwarzeneggerjev korak logična poteza nekoga, ki je v politiko vstopil iz sveta estrade in ekonomije. “Arnold je poslovnež in s temi orodji je operiral še preden je vstopil v svet politike – obnaša se kot poslovnež in v svetu posla so ta orodja stalnica,” je izjavil Connelly, “Hollywood je zibelka moderne tehnologije in v Kaliforniji leži Silicon Valley.”
Schwarzenegger je splet in uporabo spletnih orodij “dojel” šele z nedavno kampanjo za ponovno izvolitev in njegovi svetovalci so se hitro prilagodili na komunikacijsko platformo, s katero lahko dosežejo na milijone potencialnih pristašev. “Ljudje na spletu zahtevajo interaktivnost,” pojasnjuje Jimmy Orr, guvernerjev vodilni svetovalec za spletno komuniciranje in bivši direktor oddelka za elektronsko komunikacijo zdajšnjega predsednika Busha, ki je zanj postavil “Vprašajte Belo hišo” in “Barneycam” – video-vodič po Beli hiši.
Očitno mu gre delo dobro od rok, saj so se obiski Schwarzeneggerjeve spletne strani od junija lani povečali za trinajstkrat, iz 5.000 na mesec na 65.000 mesečno. Sicer je številka neprimerljiva z spletnimi mesti velikih novičarskih spletnih mest, vseeno pa je Orr mnenja, da je pridobivanje občinstva počasen in dolgotrajen proces.
Politiki ne smejo podcenjevati svojega občinstva
Zelo pomembno je, da se politiki zavedajo kritičnosti svojega občinstva. Mnogi se namreč bojijo, da bo šel Schwarzenegger po poti predsednika Georga W. Busha, ki so ga zasačili pri spreminjanju poročil iz tiskovnih konferenc po objavi na spletu. Nekateri tudi menijo, da bo Schwarzenegger splet uporabljal predvsem v propagandne namene namesto oblikovanja politike in zaznavanja javnega mnenja. Vseeno Orr zagovarja ljudski pristop, pri katerem se bo ves material objavljal v nezrežirani obliki. “Če bodo ljudje začutili, da je stvar zrežirana, potem je ne bodo uporabljali,” pravi Orr.
Kritike letijo tudi na Schwarzeneggerjevo selektivno objavljanje informacij. Tako so iz javne sfere izvzeta poročila in posnetki iz nedavne zabave ob ponovni potrditvi Schwarzeneggerjevega guvernatorstva, poleg tega pa na strani ni mogoče najti niti ostalih prireditev, na katerih guverner Kalifornija zbira denar in lobira za svoje predloge zakonov.
Po mnenju Kathleen Hall Jamieson je to normalno. “Nadzor medijev s strani politike se je začel takoj, ko sta ta dva svetova trčila drug ob drugega,” pravi. Vseeno je mnenja, da spletna prisotnost politikom in volivcev lahko samo koristi. “Javni dostop omogoča motivacijo volilne baze,” pravi, “in če ti uspe navdušiti volivce, imaš večje možnosti za uspešno vodenje države.
(Vir: SFGate.com)
Komentar E-demokracija.si: Eno je transparentnost, drugo pa je usmerjanje pozornosti in nadzor medijev. S pomočjo neposrednega dostopa do medijske sfere lahko politiki počnejo eno in drugo, saj se veliko “psov čuvajev” pogosto ne zaveda, da je potrebno gledati celotno sliko in za poročanje izrabljati alternativne vire informacij. Politiki se zavedajo prednosti spleta, vseeno pa je vprašanje, če se javnost zaveda njegove slabosti, saj je zaenkrat kritično branje tega novega medija prepuščeno posamezniku.