O portalu    Avtorji    Kontakt


 

Predvolilne kampanje francoskih predsedniških kandidatov se močno zanašajo na splet

Kategorija: EU | Datum objave: Monday, 5. 02. 2007 | Avtor:

V Franciji letos potekajo volitve za naslednika predsednika Jacquesa Chiraca in skoraj vsi kandidati so kreativno energijo in trud vložili tudi v spletni del svoje predvolilne kampanje.

Francoske politične stranke se tako v veliki meri učijo od Američanov, hkrati pa se spominjajo “boja” za sprejem evropske ustave, ki je v Franciji spodletela predvsem zaradi odsotnosti podpornikov ustave na spletu, kjer so vladali prav nasprotniki sprejema tega dokumenta. Upoštevajoč dejstvo, da je kar 26 milijonov Francozov povezanih na splet in da jih ima slaba polovica širokopasovno povezavo do spleta, lahko vidimo, zakaj se kandidati tako trudijo tudi na tem, velikokrat zelo zanemarjenem področju predvolilnih kampanj.

Glavni boj se bo odvijal med desničarskim Nicolasom Sarkozyjem in levičarko Segolene Royale. Sarkozy se skuša na svojem spletnem mestu Disco Sarko predstaviti kot dinamičen in modern politik, ter nagovoriti predvsem mlade državljane Francije. S humorjem skuša Sarkozy vzbuditi zanimanje in tako spodbuditi kroženje svojega imena po spletu in med francosko javnostjo.

Tudi Segolene Royale je vpregla “nove medije” in tako v virtualni 3D spletni skupnosti “Second Life” odprla svojo pisarno, kjer sprejema vprašanja, kritike in pohvale ter vodi celo tiskovne konference. Skupnost dopolnjuje z uradno spletno stranjo, kjer z državljani debatira o prihodnosti Francije.

Spletne medije uporabljajo tudi ostali kandidati, ki v njih vidijo odlično priložnost. Nacionalistična stranka National Front se tako bojuje proti bojkotu francoskih tradicionalnih medijev. “Ljudje nas lahko slišijo na spletu, medtem ko nas mediji zatirajo,” je izjavil predstavnik stranke, Cyril Parisi.

Vseeno pa imajo tudi spletne kampanje omejen vpliv na volilno bazo. Čeprav se lahko posnetki in sporni dokumenti preko spleta širijo z bliskovito hitrostjo, je njihova škodljivost omejena. “Na spletu obstaja veliko spletnih mest, ki nasprotujejo Sarkozyju,” pojasnuje Eric Walter, Sarkozyjev glavni svetovalec za spletni del kampanje, “vseeno pa nismo opazili pretiranega upada priljubljenosti.”

Vir: Reuters, HappyNews, BBC

Komentar E-demokracija.si: Tudi evropski politiki so se končno začeli zavedati možnosti spleta. Čeprav v veliki meri samo posnemajo svoje ameriške kolege, ki so podobne podvige izvajali že več let, je pohvalno dejstvo, da Evropa na področju informacijske tehnologije ne zaostaja preveč. Vseeno morajo politiki spletne strani še legitimizirati oziroma jih vključiti v splošno družbeno okolje, saj so sedaj velikokrat le “kozmetični dodatek” politični kampanji.


Arhiv:


Vse vsebine © E-demokracija.si | Avtorji | Kontakt