Strategija razvoja informacijske družbe v Republiki Sloveniji do leta 2010
Kategorija: Slovenija | Datum objave: Monday, 26. 02. 2007 | Avtor: Barbara KvasDirektorat za informacijsko družbo in ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo sta v javno obravnavo predložila osnutek Strategije razvoja informacijske družbe v Republiki Sloveniji do leta 2010 (si2010). Za vas smo si pogledali kakšne so glavne smernice razvoja. Poglejte si jih tudi sami, saj imate do 5. marca čas sooblikovati strategijo tudi vi.
- Namen in cilji strategije
Namen strategije je opredeliti nacionalni okvir vzpodbujanja razvoja informacijske družbe v Sloveniji do leta 2010 ter postaviti krovne usmeritve razvoja, ki upoštevajo tehnološki, družbeni in regulatorni okvir.
Glavni cilj strategije je pospešiti nadaljnji razvoj informacijske družbe, ki bo pomembno vplival na dvig inovativnosti in konkurenčnosti slovenskega gospodarstva in družbe, na povečanje števila delovnih mest z visoko dodano vrednostjo, na dvig kakovosti življenja in enakomeren regionalni razvoj.
- Skupni strateški cilji strategije si2010
V nadaljevanju si preberite glavne strateške cilje predlagane Strategije. Razdeljeni so na tri sklope: Enotni evropski informacijski prostor in Slovenija,Inovacije in investicije v IKT in Vključujoča informacijska družba in kakovost življenja. Izpisali smo nekaj najpomembnejših vidikov vsakega sklopa. Pripisali smo tudi številko strani v .pdf dokumentu strategije , (.pdf. 490 Kb) zato da vi lahko lažje pridete do želene teme. Poglejte si najbolj zanimivo temo pobližje in komentirajte, dodajte mnenje ter pošljite predloge na obrazcu do 5. marca.
Stratešli ciljo so naslednji:
1. Enotni evropski informacijski prostor in Slovenija
Širokopasovna dostopnost do interneta– omogočiti vsem prebivalcem dostop do širokopasovnega omrežja elektronskih komunikacij (str.28)
-> vsem širokopasovno povezavo, vsaj 90% prebivalcem hitrost 2Mb/s do konca 2010, 90% prebivalcem trojčka (internet, telefonija in tv) in hitrost 20Mb/s do leta 2015, 90% prebivalcem optično povezavo do doma do leta 2020
Prehod z analogne na digitalno radifuzijo (str.29)
-> izključitev analogne TV do leta 2012
E-poslovanje– zagotoviti infrastrukturo za podporo in uporabo e-poslovanja v vseh podjetjih in institucijah v Sloveniji
-> e-pogodbe, e-računi in e-plačevanje za mala in srednja podjetja, državne spodbude in olajšave za uvajanje e-poslovanja v podjetja (str.30)
2. Inovacije in investicije v IKT
Znanstveno-raziskovalna infrastruktura– vzpostavitev raziskovalno-izobraževalne infrastrukture za povezave velikih zmogljivosti (str. 33)
-> raziskovalnemu, akademskemu, kulturnemu in izobraževalnemu okolju nuditi kakovostne IKT storitve, zagotavljati mobilnost študentov, raziskovalcev in profesorjev po vsej Evropi
Tehnološke platforme– oblikovati okolje sodelovanja med raziskovalnimi ustanovami, gospodarstvom in uporabniki na področju IKT (str.36)
Raziskave in razvoj (RR) in vzpostavitveni projekti– podpreti RR na področju IKT za razvoj globalno konkurenčnih inovativnih produktov in storitev (str.37)
-> zagotoviti nivo vlaganj v RR na področju IKT v skladu z barcelonskimi cilji, zagotovitev okolij za testiranje delovanja in uporabe inovativnih produktov in storitev
Podpora razvoju rešitev temelječih na odprti kodi– zagotoviti ustrezen razvoj in uvajanje rešitev, ki temeljijo na principu odprte kode, na področjih javnega interesa (str.39)
-> aktivna podpora enakovredni obravnavi lastniške in odprtokodne programske opreme, promocija odprtokodnih rešitev; usposabljanje, izobraževanje in uvajanje v delo z odprtokodno programsko opremo ter aktivno vzpodbujanje znanja in dobrih praks, spodbujanje odprtokodne programske opreme tudi zunaj javnega sektorja- v gospodarstvu in civilni družbi
Evropski programi-podpreti uspešno sodelovanje slovenskih partnerjev v evropskih komunitarnih programih (str.41)
->zagotoviti čim večjo udeležbo slovenskih partnerjev v EU programih
3. Vključujoča informacijska družba in kakovost življenja
E-vsebina-povečati uporabo in razvoj e-vsebin v slovenščini (str.42)
-> podpora razvoju e-vsebin posameznikov in skupnosti kot so osebne strani, blogi, forumi, wiki strežniki, podpora razvoju in uporabi izobraževalnih in znanstvenih e-vsebin, promocija uporabe licenciranja z licenco Creative Commons, podpora razvoju nacionalne IT infrastrukture za zagotavljanje ustreznega arhiviranja digitalnih podatkov, promocija in informiranje vseh o izzivih uporabe interneta in e-vsebine, vključno z oblikovanjem dobrih praks, ki bodo povečale zaupanje uporabnikov interneta in povečale povpraševanje po novih inovativnih storitvah
E-izobraževanje– do leta 2013 vzpostaviti učinkovit in informacijsko podprt nacionalni sistem izobraževanja-naj ne bo učnega programa, predmeta in udeleženca, kjer IKT ne bi bila prisotna (str. 44)
-> vzpostaviti enotno točko z vso relevantno vsebino dostopno vsem zainteresiranim udeležencem e-znanja, podpiranje politike in stroke pri intenzivnejšem uvajanju IKT v procese poučevanja in učenja, stalno zagotavljanje profesionalne promocije uporabe IKT in izdelanih rešitev, dvigovanje ravni zavedanja znanja kot temeljne vrednote za rast in razvoj družbe, motiviranje vseh udeležencev za čim večjo uporabo IKT v procesih poučevanja in učenja
E-kultura– povečati dostopnost do slovenske kulturne dediščine v digitalni obliki (str. 46)
-> pospešena digitalizacija, zagotoviti sredstva, ustrezno povezavo, nadaljnji razvoj Digitalne kljižnice, vključevanje v evropski digitalni prostor
E-zdravje-vzpostaviti učinkovito, prilagodljivo in sodobno zdravstveno informatiko
-> vzpostavitev osnovne informacijske infrastrukture, varnostnih in tehnoloških standardov, razvoj aplikacij, uveljavitev e-poslovanja v slovenskem zdravstvu do konec leta 2010, urejanje zakonov za uvajanje e-zdravja, vključevanje v evropske dejavnosti e-zdravja
E-uprava-zagotoviti prijazne e-upravne storitve v vseh življenjskih dogodkih (str. 47)
-> izpopolnjevanje portala e-uprave, zagotavljanje storitev kot so e-vročanje, e-podpis, e-plačila, e-arhivi, e-identiteta, modernizacija in povezovanje uradnih evidenc, spodbujanje odprtokodnih rešitev v državni upravi, nadaljnje zagotavljanje IKT infrastrukture za državne organe,razvoj skupnih rešitev državne in lokalne samouprave, povečati e-sodelovanje javnosti in e-podporo demokratičnim procesom
E-pravosodje-zagotoviti popolno informatiziranost pravosodnih postopkov in ustrezno infrastrukturo za učinkovito delovanje pravosodja (str.49)
-> modernizacija in informatizacija postopkov, razvoj kadrov
E-promet-povečati uporabo IKT za podporo železniškega, cestnega, letalskega in pomorskega prometa (str.50)
-> obnova, dograditev in posodobitev IKT infrastrukture, vzpostavitev IKT sistema v podporo zaračunavanju uporabnin, nadaljnje aktivno vključevanje Slovenije v strateške evropske projekte namenjene optimizaciji z uporabo IKT, zagotavljanje večje simbioze transporta z drugimi elementi družbe
E-prostor– na enem vstopnem spletnem mestu zagotoviti vse ažurne prostorske podatke (str. 51)
-> na enem mestu dostop do prostorskih in nepremičninskih podatkov, poenostaviti postopke, urejanje in ažurno vodenje kakovostnih podatkov o vseh nepremičninah v zemljiškem katastru, prenova in integracija obstoječih evidenc
Javno dostopne točke– zagotoviti prost dostop do interneta in e-vsebin vsem prebivalcem ne glede na lokacijo, spol, socialni status, starost, izobrazbo ali fizične omejitve (str. 52)
-> zagotoviti javno dostopnost do interneta v vseh regijah, podpora vzpostavitvi in delovanju javno dostopnih točk do interneta in IKT v različnih javnih ustanovah kot so knjižnice, multimedijski centri, turistični informacijski centri, spletomati, internetne kavarne itd.
E-vključenost in e-dostopnost– zagotoviti vsem skupinam prebivalstva enake možnosti za vključitev v informacijsko družbo ter jih z motiviranjem dejansko vključiti v sodobne družbene in tehnološke tokove (str.53)
-> razviti ustrezne tehnologije za invalide in funkcionalno ovirane osebe, redno informiranje prebivalcev o storitvah, mladim družinam in starejšim prebivalcem omogočiti enostavno reševanje zadev preko elektronskih storitev, povečati naložbe v izobraževanje in spodbujati vseživljenjsko učenje, vzpostaviti spletne informacijske rešitve s področja sociale, zmanjševanje digitalne ločnice
- Kdo je odgovoren za strategijo in kako lahko vi sooblikujete strategijo?
Za spremljanje uresničevanja te strategije je odgovoren Direktorat za informacijsko družbo, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo. Na Direktoratu za informacijsko družbo vabijo zainteresirano javnost, da do 5. marca poda svoje pripombe in predloge na obrazcu in sicer na elektronski naslov (did.mvzt@gov.si) oziroma na naslov Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo (Direktorat za informacijsko družbo), Trg OF 13, Ljubljana.
- Nujni pogoji za uresničitev ciljev
V strategiji so zapisali tudi nekaj kriterijev, ki so nujni za izpeljavo vseh ciljev, ki so si jih zadali. Ti so naslednji:
– močna in enotna politična volja za izvajanje strategije
– povezovanje in sodelovanje z vsemi zainteresiranimi deležniki
– usposobljenost in informiranost uporabnikov
– finančna sredstva za realizacijo zastavljenih nalog
– zagotoviti zadostno vlaganje v raziskave in razvoj oz. aplikacija le-teh v rešitvah in storitvah informacijske družbe
– arhiviranje in pravilno obdelovanje digitalnih vsebin – predvsem ohranjanje nacionalne kulturne digitalne dediščine
– dialog z uporabniki in merjenje zadovoljstva
Vir: Strategija si2010 in MVŠZT