Dolžnosti in pravice elektronskega državljanstva
Kategorija: Blog, EU | Datum objave: Monday, 16. 04. 2007 | Avtor: Domen SavičČeprav se elektronska uprava vse bolj razvija pri nas in po svetu, pa se veliko ljudi ne zaveda svojih dolžnosti in prednosti uporabe. Nizozemski politologi Burger@overheid so spisali listino, ki pojasnjuje dolžnosti in prednosti elektronskega državljanstva.
Cilj izobraževanja je spodbuditi izmenjavo informacij, učinkovitost storitev in sodelovanje z vzpostavljanjem partnerstva med upravo in državljani. Nizozemci kanijo to storiti s predajo večje odgovornosti in večje izbire v roke državljanom. Listina je napisana za državljane in ima deset točk, ki pojasnjujejo pravice državljanov in njihove dolžnost.
1. Izbor komunikacijskega kanala
- Kot državljan lahko izberem komunikacijski kanal, preko katerega bom komuniciral z državno upravo
- Uprava mora zagotoviti naslednje kanale: osebni stik, pošto, telefon, elektronska pošta in spletne aplikacije
2. Jasnost dostopa do informacij
- Kot državljan sem obveščen o točkah dostopa do informacij in javnih služb
- Uprava zagotavlja informacijske točke, kjer lahko dobim vse potrebne informacije
3. Transparentnost poslovanja
- Kot državljan se zavedam, do katerih storitev sem upravičen in pod kakšnimi pogoji
- Uprava zagotavlja spoštovanje državljanskih pravic in dolžnosti
4. Uporabniku prijazne storitve
- Kot državljan sem upravičen do popolnih, ažurnih in kvalitetnih informacij
- Uprava mora zagotoviti informacije, s katerimi si lahko pomagam
5. Varnost osebnih podatkov
- Kot državljan lahko izberem enkratno posredovanje osebnih podatkov
- Uprava mi mora jasno razložiti, katere osebne podatke shranjuje in jih uporablja samo z mojo privolitvijo
6. Transparentnost mehanizmov delovanja
- Kot državljan se lahko hitro in na enostaven način seznanim z delom uprave
- Uprava me mora obveščati o postopkih, v katere sem vpleten
7. Zaupanje in zanesljivost
- Kot državljan verjamem v to, da uprava zna ravnati z elektronskim poslovanjem
- Uprava zagotavlja varno shranjevanje podatkov
8. Razumevajoča uprava
- Kot državljan lahko podam predloge izboljšav in kritike upravnega delovanja
- Uprava posluša državljane in uporablja dvosmerni tok komunikacij za izboljšave
9. Merjenje uspešnosti delovanja
- Kot državljan lahko kadarkoli primerjam, preverjam in merim uspeh delovanja uprave
- Uprava zagotavlja podatke o uspešnosti svojega delovanja
10. Sodelovanje z državljani
- Kot državljan sem dobrodošel pri sodelovanju v odločevalskih procesih, kjer lahko izražam svoje potrebe in želje
- Uprava podpira sodelovanje z državljani in zagotavlja primerna orodja in informacije