Vida Ogorelec Wagner, Umanotera:
“Najboljša reklama je dobra praksa!”
Kategorija: Intervju, Stroka | Datum objave: Monday, 30. 04. 2007 | Avtor: Domen Savič
[audio:http://www.ljudmila.org/~savicd/neizkoriscenost.mp3]Slovenska fundacija za trajnostni razvoj, Umanotera, je letos objavila poročilo Ogledalo vladi, v katerem je opozorila na nezadostno vključevanje javnosti v odločevalske procese. Pogovarjali smo se z direktorico fundacije Umanotera, Vido Ogorelec Wagner.
[audio:http://www.ljudmila.org/~savicd/motivacija.mp3]Kakšna je splošna ugotovitev poročila Ogledalo vladi?
V poročilu splošno ugotavljamo, da priložnosti teh elektronskih oblik niso dovolj izkoriščene, sploh kar se tiče interaktivnosti – včasih je problematičen celo gol dostop do informacij, ki v elektronski komunikaciji predstavlja nekakšen minimum – da ne govorim o nekih višjih, bolj interaktivnih in zanimivih orodjih, ki jih je izredno malo.
[audio:http://www.ljudmila.org/~savicd/prednosti.mp3]Zdi se nam zelo žalostno, da so bili tisti dokumenti, ki so bili v paketu nedavnih reform ključni, obravnavani po najnižjih standardih – višek ignorance je bil sprejem resolucije o nacionalnih razvojnih projektih, kjer niti dostop do informacij ni bil zagotovljen, saj je bila najavljena razprava po sprejemu v vladi, potem pa je bilo naknadno odločeno, da je vlada zadnja postaja v odločevalskem procesu in do te javne obravnave sploh ni prišlo. To je zelo zelo slab signal za vse nas, saj nam kaže pravi namen vladnega upoštevanja javnosti. Vlada javnost vključuje na tehničnih ter ožjih zadevah, medtem ko bi morala biti praksa pri zadevah, ki so ključne in splošno pomembne, zgledna, pa ni tako. Mislim, da bi bilo zelo škodljivo motivirati ljudi za sodelovanje v teh procesih, če na drugi strani ni izkazanega iskrenega interesa.
[audio:http://www.ljudmila.org/~savicd/praksa.mp3]Zakaj bi se politiki po vašem mnenju morali “spuščati” v dialoge z javnostjo oziroma se z njo posvetovati?
To je zelo dobro vprašanje, saj moramo na eni strani za sodelovanje navdušiti javnost, hkrati pa vlada te procese sodelovanja razbira kot nek nebodigatreba, kot dodaten strošek, dodatno delo in upočasnitev procesov, vseeno pa ima sodelovanje dokazane koristi, tako v teoriji kot tudi v praksi in mi smatramo, da tudi v procesu usposabljanja kadrov javne uprave poudarjati motivacijo ljudi, ki bi nato prepoznali prednost sodelovanja.
Ali obstaja kak recept motivacije javnost v procesih, ki so zanjo pomembni?
Sama mislim, da je dobra praksa najboljša reklama, saj tako ljudje res dobijo občutek, da ima nekdo iskren namen njihove pripombe upoštevati, da jih resno jemlje in da pripombe smiselno vgradi v končni izdelek. Najslabša reklama je pa slaba praksa, saj tisti, ki poskusijo sodelovati in doživijo negativno izkušnjo, naslednjič trikrat premislijo, preden ponovno vstopijo v proces.
[Bralce, ki bi jih zanimalo poslušanje celotnega pogovora, vabimo, da si posnetek prenesejo na svoj računalnik. Na voljo je datoteka mp3 (28,0 MB), posnetek pa je dolg 40 minut.]