Francozi “en klik” pred Američani na področju političnega spleta
Kategorija: Amerika, EU | Datum objave: Monday, 14. 05. 2007 | Avtor: Domen SavičV pravkar zaključenih francoskih predsedniških volitvah se je pokazala moč francoskega političnega spleta, ki je po mnenju analitikov zelo napreden in “en klik” pred Američani.
Spletna agitacija in izmenjava politično relevantnih mnenj je namreč potekala tako na nivoju kandidati-volilci, kot tudi med kandidati ter med volilno bazo, ki je svojimi doma narejenimi politično obarvanimi prispevki v obliki video posnetkov, besednih zapisov ter zvočnih datotek, prispevalo k spodbujanju debate in izražanju politične opredeljenosti v predvolilnemu obdobju.
“Sarkozy je na začetku izgubljal bitko na popularnih strežnikih z video vsebinami, saj smo zasledili le negativne posnetke. Ko pa smo objavili film z naslovom “Človeška bomba“, je priljubljenost poskočila,” se pohvali Arnaud Dassier, svetovalec za spletno kampanjo zdajšnjega predsednika Francije.
Svetovalec kalifornijskega guvernerja Arnolda Schwarzeneggerja, Michael Murphy, je pohvalil francoske oblikovalce ter stratege in priznal, da so “Francozi vedno en klik pred Američani, vsaj na področju spletnih kampanj.”
Sarkozy in Royalova sta skozi celo predvolilno kampanjo preiskušala različne načine komunikacije preko spleta, z volilno bazo pa komunicirala preko videoposnetkov, spletnih debat in elektronske pošte. Po podatkih spletnega mesta Videometre, ki beleži obiskanost videoposnetkov, je bilo po dvaindvajsetem aprilu na spletu objavljenih več kot 1,500 novih političnih video posnetkov.
“Splet je bil glavni komunikacijski kanal, s pomočjo katerega je Sarkozy zmagal,” je prepričan Stanislas Magniant, sourednik spletnega mesta Netpolitique.net, ki se ukvarja z analizo uporabe spleta v politične namene. “Zanimivo bo videti, kako se bodo zadeve odvijale v prihodnosti oziroma kako bo sedaj Sarkozy splet uporabljal med svojim predsedniškim mandatom,” je zaključil Magniant.
Vir: Herald Tribune