MySpace bo organiziral enourne spletne debate s predsedniškimi kandidati
Kategorija: Amerika | Datum objave: Monday, 14. 05. 2007 | Avtor: Barbara Kvas12 predsedniških kandidatov v Združenih državah Amerike bo sodelovalo v interaktivnih spletnih srečanjih na spletnem mestu MySpace, čeprav so še nekaj dni nazaj nekateri trdili, da se taka oblika sodelovanja na spletu ne bo zgodila.
Spletna debata na spletnem mestu MySpace bo prva svoje vrste v zgodovini, saj bodo vprašanja za debato postavljali udeleženci debate na spletu, naenkrat pa bo v debati z občinstvom sodeloval le en kandidat. Kandidati, ki se bodo preizkusili v debati, bodo Sam Brownback, Hillary Clinton, Christopher Dodd, John Edwards, Rudy Giuliani, Duncan Hunter, John McCain, Barack Obama, Ron Paul, Bill Richardson, Mitt Romney in Fred Thompson.
V začetku septembra bo MySpace začel z debatami, z vsakih izmed kandidatov pa nameravajo izpeljati uro dolge debate. Vsak izmed kandidatov bo fizično prisoten na univerzitetnem kampusu, v živo pa jih bo spremljalo približno 200 članov MySpace-a. Ostali člani MySpace-a bodo debato lahko gledali v živo preko spletne kamere, postavljali pa bodo lahko tudi vprašanja.
“Cilj debat je vsem članom MySpace-a ponuditi možnost postavljanja vprašanj na temo, ki jih najbolj zanima,” je dejal tiskovni predstavnik družbe MySpace Jeff Berman. “Pričakujemo širok spekter vprašanj, od Iraka pa do vprašanj osebne narave, kot je način preživljanja sobotnih večerov,” je še dodal Berman.
“Debata ne bo potekala na tradicionalen način. Debate ne bo vodil moderator, ki bi postavljal vnaprej premišljena vprašanja. Člani MySpace-a bodo lahko spraševali, kar bodo želeli, ne bomo delali cenzure,” je dejal Chris DeWolfe, direktor družbe MySpace. Tom Anderson, predsednik družbe je še dodal: “MySpace s tem preoblikuje definicije politične interakcije na spletu.”
Do podatkov na spletnem mestu MySpace lahko pridejo le registrirani uporabniki, registracija pa je brezplačna. V mesecu maju pa nameravajo uvesti še eno novost. Objavljali bodo mesečna glasovanja za najbolj priljubljene kandidate. O preliminarnih volitvah na tej spletni strani, ki naj bi bila prvega in drugega januarja, pa smo že poročali.
- Kako se odvijajo debate po televiziji?
Kandidati, ki imajo največ možnosti za zmago, imajo pri predsedniški kandidaturi seveda največ dela. Za 10 minut govorjenja na televiziji se morajo prej pripravljati kar 10 ur. Novinarji teh televizijskih oddaj pa potrebujejo še desetkrat več časa za pripravljanje vprašanj, ki bodo zanimala publiko in iz kandidatov stisnila vse potrebne podatke. Težave predstavlja tudi majhna možnost spreminjanja vprašanj in pojasnjevanja po končani debati.
Televizijske debate, v kateri ponavadi sodeluje večje število kandidatov, so ponavadi časovno omejene. Čeprav so že organizirali več debat z vprašanji, postavljenimi preko spleta, pa se je večkrat izkazalo, da je časa enostavno zmanjkalo. Zato je demokratski predsedniški kandidat John Edwards po eni izmed debat na svojem blogu predstavil pododdajo, v kateri je razložil svoj vidik na nekatere teme, ki se jih v oddaji niso dotaknili.
- “Zelo dobra, vendar pomanjkljiva ideja”
Micah L. Sifry, politični analitik in eden izmed ustanoviteljev spletnega mesta Personal Democracy Forum je v enem izmed prispevkov napisal, da je ideja zelo dobra, vendar ima pomanjkljivosti. Te je preko elektronskega sporočila posredoval Jeffu Bermanu, na katera mu je le-ta konkretno odgovoril. Poglejmo si dve točki.
1. Vpletenost občinstva
Sifry je izrazil željo po večji vpletenosti spraševalcev v debati. S tem je mislil na izražanje zadovoljstva ali nezadovoljstva s kandidatovim odgovorom. S tem se želi otresti vnaprej pripravljenim odgovorom kandidatov.
Berman je odgovoril: Kakšna bo vpletenost spraševalcev v potek debate še ne vemo. Do debat je še nekaj časa, zato bomo o tem še dobro premislili. Skušali bomo vključiti živo občinstvo in tiste na spletu, kolikor bo to mogoče. Debate bomo tudi posneli, tako da si jih bodo ljudje lahko naložili na svoje računalnike, iz njih naredili, kar bodo želeli ter jih poslušali, če jih v času debat ne bo pri računalniku. S tem smo predstavili čisto nov koncept in ljudje bodo lahko manipulirali z video posnetki. Na primer, lahko boste primerjali odgovore Baraka Obame in Hillary Clinton.
2. Mesečna glasovanja
Sifry je izrazil dvom tudi glede mesečnih glasovanj. Pravi, da to ni nič novega. Omogočijo naj predvsem možnost postavljanja vprašanj, ki naj jih postavljali kandidatom.
Odgovor Bermana: Naredili bomo takole. Postavili bomo mesečna glasovanja za najbolj priljubljenega kandidata. Pripravili bomo pa tudi dnevne ankete, in prepričan sem, da bomo v ankete vključili tudi vprašanja o najbolj perečih temah, na katera naj bi kandidati odgovarjali na debatah ali na njihovih spletnih profilih znotraj MySpace-a ali pa kdo je najbolje reagiral na dogodke, ki so zaznamovali določene dneve. Poskušali bomo biti zelo kreativni. Debata se ne bo zaključila tisti dan, ko se bo končala. Debate bomo razdelili tudi na delce, katere bodo člani MySpace-a lahko komentirali in ocenjevali. Na primer, ko bo debato zaključil Rudy Giuliani, bomo morda imeli 17 različnih delcev. Tri bomo posebno označili in o teh treh se bo na forumu lahko razvila debata.
Sifry je tako dobil odgovore na svoje dvome. Vendar pa se ti ne nehajo. Pojavila so se vprašanja o tem, kako bi omogočili tudi debate med poslušalci in postavljavci vprašanj. Morda bo sledil odgovor tudi na to vprašanje.
Vir: UsaToday, The Politico in TechPresident
Komentar E-demokracija.si: Debate bodo zagotovo pomenile nov korak v spletni predsedniški kampanji. Moti nas predvsem, da se je potrebno na stran registrirati tudi le za ogled debate. Poudariti pa je potrebno še eno dejstvo in sicer to, da bo v debati sodeloval le en kandidat na noč in bo enourno debatiranje z živo publiko in spletnimi gledalci morda res prineslo veliko pravih odgovorov.