Na Japonskem prepovedali spletne predvolilne kampanje
Kategorija: Azija | Datum objave: Monday, 16. 07. 2007 | Avtor: Barbara KvasČeprav je Japonska izredno razvita na področju spleta, pa imajo v veljavi zakon, ki prepoveduje uporabo spleta v političnih kampanjah. Zanimivo je tudi dejstvo, da mladi uporabniki spleta temu ne nasprotujejo.
Do parlamentarnih volitev, ki bodo 29. julija, politični kandidati ne smejo postavljati novih spletnih strani ali pa osveževati spletne strani, ki jih že imajo. Tako se lahko poslužujejo le starih metod, kot so vožnja po državi, razdeljevanje letakov in obešanje posterjev.
“Avtomobili z zvočniki, uporaba posterjev in letakov ter popolna neuporaba elektronskih medijev pri komuniciranju političnih sporočil, je izredno zaskrbljujoče,” pravi profesor Phil Deans s tokijske univerze Temple.
Vendar pa so ljudje, ki temu zakonu nasprotujejo in si želijo spremembe. Eden izmed njih je poslanec Ken Suzuki. Suzuki je postavil virtualno pisarno v virtualni spletni skupnosti Second Life. Pravi, da lahko tam svoja sporočila deli z ljudmi, ki ponavadi politikov ne poslušajo. Sedaj, ko se je začela politična kampanja, pa je moral Suzuki spletno pisarno zapreti.
“V osnovi je bil zakon o volitvah osnovan v 50ih letih prejšnjega stoletja,” pravi Suzuki. Čeprav na Japonski ne dovoljujejo predajanja sporočil preko spleta, imajo politiki omejitve tudi pri številu razdeljenih letakov. “V mojem okrožju lahko razdelim le toliko letakov, da pokrijem 3% vseh volivcev. 97% ljudi sploh ne morem doseči!Kako naj pridem do njih?” je zaskrbljen Suzuki.
Razlog takega zakona je v omejevanju političnih nasprotnikov. Profesor Yasunori Sone, politični analitik s tokijske univerze Keio pravi: “V zakonu je veliko pravil in prepovedi. Vendar pa si veliko političnih strank želi strogega zakona, saj s tem omejujejo politične aktiviste konkurenčnih strank.”
“Nekaj naj želi spremeniti zakon, vendar je podpornikov spremembi zelo malo,” je še dodal Sone.
Ponavadi so mladi tisti, ki želijo uporabo spleta v političnih kampanjah. Vendar pa je slika na Japonskem drugačna. Kar 95% mladih v 20ih uporablja splet, vendar le tretjina njih voli. Presenetljivo veliko mladih pa politike na spletu ne želi.
“Mislim, da uporaba spleta v politiki ni dobra ideja,” je dejal študent z tokijske univerze Kentaro Shimano. “You Tube je sproščena zadeva; gledaš glasbene spote ali smešne posnetke. Če bi bila tu vlada ali politiki, ne bi bilo dobro,” dodaja Shimano.
“Japonska politika je izredno resna zadeva. Mladi se v politiko ne bi smeli vpletati. Mislim, da zato, ker so premalo resni ali pa premalo izobraženi,” pravi Haruka Konishi.
Morda je tako mišljenje odraz stanja, ki je na Japonskem – nizek odstotek participacije med mladimi in izredno malo možnosti participacije v politiki, razen na volilni dan.
Vir: BBC