Velika Britanija se še vedno sooča z nepreglednimi vladnimi spletnimi stranmi
Kategorija: EU | Datum objave: Monday, 16. 07. 2007 | Avtor: Barbara KvasNAO, neodvisna agencija, ki se ukvarja z nadzorovanjem porabe denarja britanskega parlamenta je ugotovila, da so vladne spletne strani še vedno preveč kompleksne in težke za uporabnike.
Storitve, kot so podaljševanje prometnega dovoljenja, ljudje veliko uporabljajo, nekatere kompleksnejše storitve pa niso preveč uspešne. V poročilu so zapisali tudi, da kar 25% oddelkov ne ve, kdo uporablja njihove spletne strani in koliko stane vzdrževanje le-teh. Zaskrbljujoče je tudi dejstvo, da vlado stanejo vladne strani kar 208 milijonov funtov letno, vendar pa se kvaliteta teh strani od leta 2002 ni pretirano izboljšala. Januarja letos je sicer britanska vlada sporočila, da bodo od 951 zaprli kar 551 vladnih spletnih strani, storitve pa povezali v nekakšne krovne spletne strani.
Sicer pa se je uporaba vladnih spletnih strani povečala. V poročilu povečanje pripisujejo predvsem večji uporabi širokopasovne povezave do spleta. Najbolj so sicer obiskane predvsem lokalne spletne strani vlade.
Čeprav je glede na število imetnikov spletne povezave, okoli dve petini populacije v Veliki Britaniji, število uporabnikov spletnih strani presenetljivo visoko, pa je raziskava pokazala, da je največje zanimanje predvsem za ogled krovnih spletnih strani. Zabeležili so uporaba storitev e-uprave le enkrat do dvakrat letno in sicer ob oddaji dohodninske napovedi in podaljševanju prometnega dovoljenja. Ostale spletne strani in storitve niso preveč popularne, saj naj bi bile preveč kompleksne, nekatere pa ponujajo storitve, ki jih ljudje ne potrebujejo.
Z anketo, ki so jo raziskovalci uporabili kot metodološki prijem, je presenetljivo, da so nekateri dejali, da je domena .directgov pretežka, da bi si jo zapomnili.
Tretjina vladnih spletnih strani ni ustrezala standardom, ki skrbijo za lažji ogled strani invalidnim in slabovidnim ljudem. Od 3400 obrazcev pa lahko ljudje le osem obrazcev izpolnijo in pošljejo nazaj preko spleta.
V poročilu pa so pokazali tudi nekaj optimizma, saj so zapisali pa je nekaj spletnih strani od leta 2001 pokazalo nekaj napredka pri kvaliteti, čeprav pa se je okoli deset odstotkov strani izredno poslabšalo.
“Oddelki se morajo osredotočiti na učinkovitost svojih spletnih strani, kdo jih uporablja in zakaj, in šele takrat bodo vladne spletne strani postale prijaznejše državljanom,” je dejal predsedujoči agencije NAO, Sir John Bourn.
“Oddelki imajo malo podatkov o stroških upravljanja s spletnimi stranmi, spletne strani so še vedno zelo nepregledne in državljani morajo dolgo iskati in se prebijati skozi nepotrebno informacije, da najdejo kar želijo,” je na kratko razložil stanje spletnih vladnih strani sir Bourn.
Vir: BBC