Kako izboljšati e-vladanje v desetih točkah
Kategorija: Blog | Datum objave: Monday, 26. 11. 2007 | Avtor: Barbara KvasV Združenih državah so nedavno prvič izdali dokument(.pdf, 2,05 mb), v katerem je zbranih veliko člankov na temo Kako izboljšati e-vladanje. Ker v ZDA ravno sedaj poteka zelo interaktivna predsedniška bitka, je Steven Clift, strokovnjak s področja e-demokracije predlagal 10 točk za boljše sodelovanje prebivalcev z upravo in vlado.
1. Časovno urejen in personaliziran dostop do pomembnih informacij
Informacije, posredovane s strani vlade, so izredno pomembne, saj lahko ljudje posredujejo svoja mnenja in sodelujejo pri debati, če informacije dobijo takoj. Informacije morajo torej biti točne in posredovane takoj, saj se je potrebno izogniti besedam “Tega pa nisem vedel/a!” Vsaka vlada mora imeti tematsko urejene novice in informacije, kjer so novosti in demokratični procesi razloženi in predstavljeni. Omogočiti mora tudi naročanje na e-novice in sicer po ključnih besedah in lokacijah.
2. Pomoč izvoljenim predstavnikom pri sprejemanju, urejanju, razumevanju in odgovarjanju na elektronska sporočila
Preveliko število prejetih elektronskih sporočil je velika težava uradnikov po svetu. Mnogi želijo biti učinkoviti in hitro odgovoriti, vendar pa za to nimajo ustreznega orodja. Sedaj je prišel čas uporabe odprtokodnih rešitev, in vlade bi morale to možnost sprejeti. Uradniki in izvoljeni predstavniki morajo vlagati v spletno tehnologijo in tako učinkovito odgovarjati na vprašanja ljudi.
3. Vlaganje vsaj desetih odstotkov e-vladnih investicij v demokracijo
Začnimo definirati demokracijo skupaj z pomočjo ljudi. Deset odstotkov investicij naj gre v vključevanje ljudi v oblikovanje storitev e-uprave. Ti naj v fokusnih skupinah in testiranjih povedo, česa si želijo na portalih e-uprav.
4. Vlada naj vsa javna srečanja objavi na spletu
Vsa sporočila o javnih debatah in soočenjih morajo biti predstavljena na spletu, saj morajo vsi ljudje vedeti kje in kdaj ter o čem bodo govorili, da se lahko udeležijo tistih debati in soočanj, ki jih zanimajo.
5. Omogoči enostavno iskanje informacij o izvoljenih predstavnikih
Vsi podatki o izvoljenih predstavnikih morajo biti javno objavljeni in lahko dostopni.
6. Prirejaj spletna soočenja in e-konzultacije
Prirejati je potrebno spletna soočenja in debate in tako oddaljenim in tistim z malo časa omogočiti izražanje mnenj in predlogov. Čez deset let bodo vse konzultacije potekale na spletu.
7. Z zakonom omogoči sodelovanje v odločevalskih procesih
Tehnologija sama ne vodi v institucionalne spremembe. Večina zakonov ne upošteva spleta, zato je potrebno zakonodajo prilagoditi trenutnim razmeram.
8. Spodbujaj dostopnost do podatkov, uporabljenih v odločevalskih procesih
Razmislimo o tem, kako bi lahko podatke, uporabljene v odločevalskih procesih, koristno porabili tudi po tem, ko je odločevalski proces že zaključen. Ljudem je potrebno omogočiti vpogled v dokumente in študije ter jim dostop čimbolj olajšati.
9. Podpirati odprtokodne programske rešitve
Programska oprema, ki je javno dostopna in jo je mogoče primerjati med posameznimi vladami, vodi do cenejše administracije in gradi sistem, ki ga lahko uporabimo na vseh petih kontinentih sveta.
10. Podpreti lokalne projekte, o katerih se odloča s spletnim odločevalskim procesom
Ljudje morajo izkusiti e-sodelovanje na lastni koži in e-posvet se mora končati z oprijemljivimi rezultati. Države bodo z vlaganjem v lokalne projekte e-sodelovanja ljudem pokazale, da je splet medij, preko katerega lahko vsi sodelujejo v odločevalskih procesih.
[tags]e-uprava, e-demokracija[/tags]