O portalu    Avtorji    Kontakt


 

Na spletu je že več kot polovica Slovencev

Kategorija: Slovenija | Datum objave: Monday, 12. 05. 2008 | Avtor:

photo-computer-16.JPGSloveniji je leta 2007 redno uporabljalo internet 942.500 ljudi v starosti od 16 do 75 let, kar predstavlja 59 odstotkov celotne populacije. S tem se naša država giblje okoli povprečja, ki velja tudi v članicah EU.

Raziskavo o uporabi interneta 2007 so pripravili v Centru za metodologijo in informatiko, ki deluje na Fakulteti za družbene vede. Prvo takšno raziskavo so v centru izvedli leta 1996; tedaj je internet v Sloveniji uporabljalo 63.000 uporabnikov v starosti od 16 do 75 let oz. štirje odstotki celotne populacije.

Najpogostejši uporabniki interneta, ki ga uporabljajo tudi večkrat dnevno, so mladi v starosti med 12 in 29 let, ugotavlja raziskava. S starostjo delež pogostih uporabnikov interneta močno upada.

Na splet v večini primerov po novice

Tudi po anketi, ki jo je izvedlo podjetje Valicon, med slovenskimi uporabniki interneta prevladujejo mladi. Več kot polovica obiskovalcev slovenskega spleta je starih od 15 do 34 let, ugotavlja ta raziskava. Povprečen slovenski uporabnik je v marcu na 50 merjenih spletnih mestih opravil 275,96 ogleda spletnih strani. Internet mu predstavlja neizmeren vir splošnih novic, a tudi informacij s področja glasbe in filma.

Moški uporabniki spleta na internetu preživijo v povprečju tri ure, 12 minut in 51 sekund, ženske pa 45 minut manj, so še sporočili iz Valicona. Najbolj dejavna populacija na slovenskih spletnih straneh je šolajoča se mladina. Dijaki v povprečju opravijo 411 ogledov strani na mesec, osnovnošolci pa podirajo rekorde s povprečno kar 556 mesečnimi prikazi, za kar v povprečju porabijo šest ur, 48 minut in 17 sekund na mesec. Kot najmanj dejavna se je izkazala skupina zaposlenih v javni upravi, saj v mesecu dni za to opravilo porabijo povprečno eno uro, 43 minut in 11 sekund.

Glede na izobrazbo pa so najpogostejši uporabniki tisti, ki imajo dokončano univerzo – med temi je kar 75 odstotkov takih, ki internet uporabljajo večkrat dnevno, sledijo uporabniki z dokončano višjo oz. visoko šolo (51 odstotkov), ugotavlja raziskava o uporabi interneta 2007. Preseneča podatek iz Valiconove ankete, da največ časa na internetu porabi najnižje izobraženi sloj moških uporabnikov. Čeprav je teh uporabnikov le tri odstotke, na internetu povprečno prebijejo pet ur, 33 minut in 41 sekund na mesec.

Rast števila uporabnikov se zmanjšuje

Primerjava s podatki za EU pokaže, da se Slovenija giblje v okviru povprečja 25 držav članic, vendar pa se v zadnjem letu nakazuje rahlo upadanje rasti števila uporabnikov, ugotavljajo avtorji raziskave o uporabi interneta 2007. Po podatkih Eurostata je bilo v Sloveniji leta 2007 v povprečju 52 odstotkov tedenskih uporabnikov interneta, v EU pa 59 odstotkov. Gibanje v zadnjih letih jasno kaže, da Slovenija v primerjavi z drugimi državami nekoliko izgublja tempo, izpostavlja raziskava.

Avtorji raziskave o uporabi interneta so objavili tudi končno poročilo o spletni obiskanosti za leto 2007. To ugotavlja, da je v Sloveniji še vedno najbolj obiskan spletni portal Google.com, sledita Najdi.si in 24ur.com.

Med desetimi najbolj obiskanimi tudi YouTube

Med sedmimi najpogosteje obiskanimi stranmi so še Microsoft, Bolha, Siol in Yahoo. Med prvo deseterico pa sta se tokrat prvič uvrstili Wikipedia (10. mesto) in YouTube (osmo mesto). Najhitrejšo rast obiskanosti v primerjavi z letom 2006 so tokrat imele združene strani Microsoft (MSN, Microsoft.com, WindowsLive), RTVSlo ter Bolha.

Večina slovenskih uporabnikov interneta na spletnih straneh išče različne informacije, povezane z aktualnimi dogodki, glasbo ali filmom ter športom. Dobra četrtina jih tedensko ali pogosteje pregleduje spletne strani v okviru raziskovalnega dela ali izobraževanja, petina jih to počne vsaj mesečno.

Četrtina jih vsaj tedensko brska po malih oglasih, dobra tretjina pa jih nekajkrat na leto pobrska za turističnimi informacijami, ugotavljajo pri Valiconu. Do nakupov preko spleta so Slovenci še vedno skeptični, saj le trije odstotki uporabnikov tedensko ali pogosteje nakupujejo v slovenskih spletnih prodajalnah, v tujih pa samo 1,9 odstotka.


Arhiv:


Vse vsebine © E-demokracija.si | Avtorji | Kontakt