Slovenska politična elita in splet: Nas to ne zanima!
Kategorija: Slovenija | Datum objave: Monday, 12. 05. 2008 | Avtor: Domen SavičČeprav so parlamentarne volitve pred vrati in izkušnje iz Združenih držav ter Francije kažejo, da splet igra vse večjo vlogo v predvolilnih kampanjah, se slovenska politična elita s tem fenomenom zaenkrat še ne ukvarja preveč aktivno.
Domene se cenijo na več tisoč evrov
Najbolj bode v oči “kraja” spletnih domen z imeni političnih veljakov. Za nekaj več kot 1000 evrov je na prodaj spletna stran z imenom predsednika vlade www.janezjansa.si. Spletno stran je leta 2005 z namenom nadaljnje prodaje registriralo podjetje mladega samostojnega podjetnika Žige Vavpotiča, sicer študenta mednarodnih odnosov na FDV, a tudi člana LDS. Če želi do internetnega naslova, ima SDS še možnost, da svojega prvega moža predstavi na naslovu www.jansa.si, ki pa je od srede minulega leta v lasti Društva Odgovor iz Kranja. Njen predsednik Marko Čehovin, ki mu je uspelo registrirati tudi domeno www.jelincic.si, o ceni sicer ni želel govoriti, prav tako ne o razlogih, zaradi katerih je naslove kupil.
Ker so mladi, ki večinoma uporabljajo internet, med najbolj neopredeljenimi ciljnimi skupinami, lahko oster virtualni boj pričakujemo tudi to leto. Tega se zavedajo podjetja ali društva, ki so pravočasno zakupila še vse preostale domene z imeni vidnejših politikov. Samostojni podjetnik Simon Zajc je denimo v začetku aprila zakupil domeno z imenom liderja Zares Gregorja Golobiča – www.gregorgolobic.si -, ki jo ceni na vsaj 2000 evrov. A tudi LDS ne bo imela sreče, če se bo želela na internetu predstaviti z delom in življenjem Katarine Kresal. Njeno virtualno ime je namreč v lasti Društva za promocijo demokracije, ki ga vodi Jurij Toplak, predavatelj na mariborski pravni fakulteti.
Spletna mesta se prenavljajo v volilnem letu
Spletne strani slovenskih političnih strank se v volilnem letu dobro prebujajo, frizirajo in preurejajo. Zadnji novi spletni preobleki sta dobili stranki LDS in SD, pri Liberalni demokraciji so uvedli t.i. LDS TV, Socialni demokrati pa uvajajo svojo različico Facebooka, v rdeči barvi in z imenom Redbook. Vsem političnim strankam je dokončno jasno, da se ves volilni svet počasi a vztrajno seli na splet in politiki se bodo letos na vse možne načine predstavljali na svojih spletnih mestih, vroče pa bo tudi poletje na video-portalih YouTube in Googlevideo ter še nekaterih manjših.
Hkrati je opaziti, da nobeno spletno mesto političnih strank v Sloveniji ne presega klasične postavitve predstavitvenih spletnih mest oziroma na področju vsebin ne gre dlje od propagandnih blokov ter ponujanja oblikovanja socialnih omrežji brez vsebine.
Blogi poslancev in ministrov so nepovezani
Trenutno pišeta blog dva ministra vlade, dr. Žiga Turk in dr. Dimitrij Rupel, med poslanci so najbolj aktivni v stranki ZARES, poleg njih bloga tudi poslanka stranke SDS, Eva Irgl. Vseeno na področju poslanskih in ministrskih blogov ne obstaja skupna platforma, čeprav imata povezavo do svojega bloga objavljeno na spletnih mestih svojih ministrstev.
Socialna omrežja ostajajo prazna
Dosedaj ima na priljubljenem socialnem omrežju Facebook ustvarjen profil samo LDS in Katarina Kresal, medtem ko so na področju blogosfere najbolj aktivni pripadniki stranke ZARES. Na spletnem socialnem omrežju Facebook lahko sicer zasledimo profile poslancev Alojza Soka in Jožefa Jerovška, vendar gre pri njiju za potegavščino, profili pa so namenjeni smešenju že omenjenih poslancev.
Ostalih 88 poslancev svojih spletnih mest in profilov na socialnih omrežjih sploh nima, prav tako ni na Facebooku (razen LDS) zastopana niti ena stranka.