Mladi uporabniki spleta lahko odločijo zmagovalca volitev
Kategorija: Slovenija | Datum objave: Monday, 1. 09. 2008 | Avtor: Barbara KvasVolilna kampanja je že v polnem zamahu. Poleg soočenj in intervjujev prvakov strank so pomembni tudi drugi elementi kampanje. Pregledali smo nekatere pomembne elemente spletne volilne kampanje parlamentarnih strank in volilna gesla, s katerimi se predstavljajo volivcem in jih prepričujejo, naj volijo ravno nje. Nekateri prvaki strank se zavedajo pomena spletnih socialnih mrež kot volilnega orodja.
Zato imajo svojo osebno spletno stran, pišejo blog in imajo svoj profil na spletnem portalu Facebook. Blog na primer piše predsednik Stranke mladih Slovenije (SMS) Darko Krajnc, na portalu Facebook pa imajo poleg Krajnca svoj profil še Katarina Kresal, Borut Pahor, Zmago Jelinčič, Andrej Bajuk in Sašo Peče. Predsednik države Danilo Türk je bil prvi slovenski politik, ki je v svojo kampanjo vključil ta portal, vendar se predsedniški predvolilni boj na tem portalu ni razvil. Drugače pa je v ZDA, kjer se politiki zavedajo politične moči portala Facebook, na katerem ima svoj profil okoli 80 milijonov ljudi. Demokratski kandidat za ameriškega predsednika Barack Obama ima na tem portalu več kot milijon prijateljev.
Strokovnjaka za tržno komuniciranje dr. Mira Klineta, ki je tudi profesor na Fakulteti za družbene vede, smo vprašali za mnenje o uporabi spletnih socialnih mrež kot volilnega orodja.
Ali je Slovenija že “pripravljena” na volilno kampanjo prek portalov, kakor sta Facebook in Myspace?
Dr. Miro Kline: Glede na letošnjo izenačenost in pomembnost boja za relativno večino so bile stranke “prisiljene” v svoje kampanje vključiti tudi svetovni splet. Dovolj je pogostih in aktivnih – torej interaktivnih! uporabnikov interneta, ki so predvsem mlajši in prav ti so doslej vedno spregledana skupina.
Zaenkrat še ne poznamo globine in širine pomena socialnih mrež na spletu, še manj vemo o njihovi uporabnosti v politični kampanji. Vendar vse to ni nobena ovira za njihovo uporabo, kajti obeti so zares velikanski. Poskusiti in morda zmagati je tukaj pravilo, ki ga je treba upoštevati.
Ali je ignoriranje teh orodij lahko za posameznega slovenskega prvaka strank in posledično stranke usodno?
Dr. Miro Kline: Zaradi majhnih razlik med vodilnima strankama SD in SDS je neuporaba tega orodja dejansko lahko usodna. V skupini mladih se namreč zagotovo skriva zaklad, ki ga je danes najlažje aktivirati z uporabo orodij, ki so del njihove subkulture.
Kateri so po vašem mnenju najpomembnejši elementi za uspešno volilno kampanjo in ali se v Sloveniji razlikujemo od drugih držav?
Dr. Miro Kline: Slovenija se v bistvu ne razlikuje od drugih držav glede osnovnih sestavin uspešne volilne kampanje. Treba je imeti dobro organizacijo, člane pripadne stranki, program z enostavnimi odgovori na izzive časa, v katerem se dogajajo volitve, in predsednika z vizijo in zmožnostjo navduševanja volivcev do stopnje, da so mu pripravljeni slediti.
Vir: Delo
[tags]splet, slovenija, volitve[/tags]