ZDA: Politični splet vedno bolj obiskan vir informacij
Kategorija: Amerika | Datum objave: Monday, 27. 10. 2008 | Avtor: Barbara KvasTik pred velikim finalom letošnje ameriške predsedniške kampanje so statistike pokazale rekordno obiskanost spletnih virov informacij, povezanih s predsedniškimi volitvami in obema kandidatoma. Najbolj obiskani viri informacij pa so levičarski politični blogi in novičarska spletna mesta, kažejo statistike centra Pew in comScore.
“Blogi vedno bolj stopajo v ospredje”
Znani blog Huffington Post, ki ne skriva svoje levičarske usmerjenosti, je letos zabeležil skoraj petkrat večji obisk kot pred štirimi leti in se lahko septembra letos pohvali z 4,5 milijona obiskovalci. Podobno statistiko je septembra letos zabeležil Politico, ki ga ustvarjajo bivši novinarji dveh časopisov, The Washington Post in Time.
“Z vsakim naslednjim volilnim letom se priljubljenost spletnih virov informacij dvigne,” raziskavo povzema analitik podjetja comScore, Andrew Lipsman, “zelo pa se pozna dvig priljubljenost neodvisnim spletnim dnevnikom, ki tako vedno bolj stopajo v ospredje in se enačijo s klasičnimi mediji in njihovimi spletnimi podaljški.”
Obiskanost je še vedno na strani klasičnih medijev. Yahoo News je septembra letos obiskalo 41,5 milijonov, CNN pa 33,8 milijona obiskovalcev.
“Splet bolj priljubljen med levičarji”
Center Pew pa je v svoji statistični raziskavi izmeril povezavo med levičarji in političnim spletom, ki je močnejša od povezave med desničarji in spletnimi viri informacij. V anketo je bilo vključenih 2599 registriranih volivcev, šest od desetih volilcev, ki bodo volili Obamo, pa je med svoje najpomembnejše vire informacij uvrstilo prav splet. Na McCainovi strani je bilo takih enkrat manj.
Najbolj priljubljene ostajajo videovsebine, ki si jih je v tem predvolilnem ciklu ogledalo devetintrideset odstotkov anketiranih (v prejšnjih volitvah je bilo takih štiriindvajset odstotkov), elektronska pošta, ki je doživela devetodstotno rast (letos je elektronska sporočila, povezana s kampanjo, pošiljalo šestindvajset odstotkov vprašanih) in spletna mesta kandidatov, ki so doživela sedemodstotno rast (letos si jih je ogledalo triidvajset odstotkov vprašanih).
Najmanj so na priljubljenosti pridobila spletna družbena omrežja, kot sta Facebook in MySpace. “V naši anketi je na družbenih omrežjih sodelovalo le osem odstotkov vprašanih, priljubljenost pa se jim je v letu dni dvignila za dve odstotni točki,” so še zapisali v poročilu inštituta Pew.