O portalu    Avtorji    Kontakt


 

Google cenzura: Politični aktivizem je prepovedan

Kategorija: Amerika | Datum objave: Monday, 22. 12. 2008 | Avtor:

Google AdWordsGoogle s svojo kontekstualno oglaševalsko mrežo Google Ads predstavlja enega največjih spletnih oglaševalcev na svetu, ki se ga poslužujejo tako podjetja kot posamezniki in politični aktivisti. Vseeno Google vseh ne obravnava na enak način in za besedila oglasov, ki razkrivajo vire političnih donacij uvaja cenzuro. Prepovedani so namreč oglasi, v katerih je navedeno ime podjetja, ki je politiku financiralo njegovo kampanjo.

Oglas, v katerem je oglaševalec Chris Soghoian povezal ime senatorja v zvezni državi Indiana in ameriški telekom AT&T, predstavnikov podjetja Google ni motil skoraj pol leta, nato pa so oglaševalca obvestili, da oglas ni v skladu s politiko oglaševanja in da naj ga spremeni. Oglaševalca so opozorili, naj iz oglasa izbriše ime podjetja AT&T.

Chris Soghoian je vzpostavil spletno mesto Hershman Watch, na katerem lahko uporabnik pregleda vse donacije, ki jih je senator Hersman dobil od začetka svoje politične kariere, in ga oglaševal s pomočjo mreže Google Ads.

Čeprav trditev o podpiranju senatorja v zvezni državi Indiana ni bila neresnična, so Chris Soghoiana opozorili, da se je zaradi oglasa pritožilo podjetje AT&T, predstavniki podjetja Google pa resnične spornosti pritožbe niso preverjali, temveč so oglase preprosto cenzurirali, dokler sporni elementi niso bili odpravljeni.

To odpira novo težavo za politični aktivizem, ki bi skušal opozoriti na spornosti, v katere so vpletena podjetja, saj podjetji v oglasu ne bi mogel poimenovati. Težava je tudi v tem, da podjetje lahko z eno pritožbo izbriše vse oglase, v katerih se ime podjetja pojavlja, namesto da bi se oglasi obravnavali individualno.

[tags]cenzura, google[/tags]
Vir: CNet


Arhiv:


Vse vsebine © E-demokracija.si | Avtorji | Kontakt