O portalu    Avtorji    Kontakt


 

Moderiranje spletnih skupnosti

Kategorija: Kolumna | Datum objave: Wednesday, 14. 01. 2009 | Avtor:

Pojavlja se vedno več spletnih skupnosti, ki se brez nadzora prehitro sprevržejo v spletne pljuvalnike. Zato vam ponujam pet praktičnih nasvetov za njihovo uspešno moderiranje.
1. Vzpostavitev pravil delovanja

Naj zveni še tako birokratsko, večina spletnih skupnost potrebuje pravila delovanja in obnašanja, ki jih je potrebno vzpostaviti na samem začetku. Po toči zvoniti je prepozno in zagotovo si ne želite postavljati pravil takrat, ko bodo že prestopljene vse meje civiliziranega komuniciranja. S pravili določite pogoje registracije in uporabe spletnega mesta kot npr. pravice in odgovornosti uporabnikov ter morebitne sankcije v primeru kršitev (sovražni govor, kraja identitete, kršitev avtorskih pravic ipd…).

2. Kršitve in ukrepi

Skoraj vsaka spletna skupnost se zaradi pogojne anonimnosti uporabnikov slej ko prej sooči s težavami kot so medsebojno žaljenje uporabnikov, sovražni govor, razkrivanje identitete, »krti« ipd. Ko se odločite za ukrepe (cenzuriranje napisanega, omejitev uporabe, izključitev) je pomembno, da uporabnika opozorite (javno ali preko sporočila), ukrepe pa pojasnite in dosledno spoštujete. Izbrisane vsebine hranite za lastno evidenco v posebnem delu spletne skupnosti, ki je viden samo moderatorjem.

3. Moderatorski tim

Vsaka spletna skupnost potrebuje najmanj enega moderatorja oz. še bolje – moderatorski tim, ki si bo delo med sabo razdelil bodisi tematsko, bodisi časovno. Pri tem je pomembno, da moderatorji delijo podobna stališča in so tudi offline v dobrih odosih. Tudi moderatorjem lahko pod pritiskom popustijo živci – posebno, če nimajo podpore niti v lastnem timu. Priporočljivo je tudi, da je »super-admin« oz. administrator z najvišjimi uporabniškimi pravicami, »nevtralna« oseba, ki ni del moderatorskega tima.

4. Vzpodbujanje debate

Da bi spletna debata dobro stekla, je potrebno kar nekaj truda in samoiniciativnosti. Poleg aktivnega vzpodbujanja razmišljanja uporabnikov s komentarji in usmerjanje debate, je še posebno na začetku priporočljivo, da odpirate aktualne in zanimive teme. Veliko spletnih skupnosti se namreč rodi in zamre zaradi čakanja na razprave s strani uporabnikov.

5. Vključevanje uporabnikov v razvoj spletnega mesta

Uporabniški vidik spletne skupnosti je neprecenljiv, zato vključite uporabnike k načrtovanju razvoja spletnega mesta. S svojimi idejami, izkušnjami, kritikami in predlogi lahko bistveno pripomorejo k življenju spletne skupnosti. Tovrstna so-udeležba pa tudi povečuje motivacijo za sodelovanje.

Karmen Špiljak je freelance spletna urednica in načrtovalka spletnih strani. Ukvarja se s pisanjem za splet, spletnimi skupnostmi in neformalnim izobraževanjem.


Arhiv:


Vse vsebine © E-demokracija.si | Avtorji | Kontakt