Spletna propaganda “z evropskim pridihom”
Kategorija: Kolumna | Datum objave: Wednesday, 18. 02. 2009 | Avtor: Domen SavičTe dni je evropska komisija objavila poziv za mladega pisca oziroma pisateljici spletnega dnevnika, ki bo “kritično in nepristransko spremljala priprave na evropske volitve v svojem okolju.” Glavni pogoj – evropska komisija išče mlad blogerski kader.
Priznam, celotna zadeva se mi zdi absurdna. Absurdna do te mere, da se mi celo izraelska vojska blogerjev, ki s komentarji na forumih in dobro razvito mrežo sistema obveščanja o zanimivih spletnih mestih, kjer lahko Izraelci vplivajo na kvazi-javno mnenje, zdi sprejemljiv in dober način vodenja informacijske vojne s Palestino.
Poziv za mlade evropske pisce spletnih dnevnik, ki v nadaljevanju med kriterije uvršča tudi zanimanje za evropske zadeve in zmožnost zanimivega (!) odgovarjanja na vprašanje: “Kaj je evropski parlament?” pa po mojem mnenju izzveni kot prikrito iskanje propagandistov, ki bodo v lokalnem oglaševali evropske volitve.
Evropske volitve, ki se bodo v sedemindvajsetih članicah dogajale junija letos, imajo s priljubljenostjo zelo slabe izkušnje. Leta 2004 se je evropskih volitev v povprečju udeležilo manj kot polovica vseh volilnih upravičencev, kot enega ključnih vzrokov pa so kritiki takrat navajali nezanimanje, ki je bilo posledica neobveščenosti volilnega telesa.
Preglejmo stanje – Evropska unija je v letu 2008 po podatkih organizacije Open Europe za oglaševanje porabila več denarja kot Coca Cola, končni znesek pa je bil 2,4 milijona evrov. Bloge po podatkih agencije Universal McCann bere več kot sedemdeset odstotkov vseh spletnih uporabnikov. Razumljivo je, da bo Evropska komisija posegla po tem komunikacijskem mediju in ga skušala na “kritičen in nepristranski” način izrabiti za lastno propagando. Če bo ta medij služil kot propagandistični mikrofon v lokalnem okolju posamezne članice, še toliko bolje.
Da je način manj kot primeren oziroma da si Komisija s pozivanjem na “kritično in nepristransko” pisanje o volitvah dela še večjo blamažo kot si jo evropski parlament, ko je ignoriral peticijo večmilijonske množice, očitno nikogar ne moti. Da blogerji že zdaj pišejo o evropski uniji in da se z volitvami v evropski parlament ukvarjajo tako blogerji kot tudi klasični množični mediji, očitno ne pomeni kaj dosti. Komisija hoče imeti (naj se sliši še tako paradoksalno) svoje neodvisne in kritične poročevalce.
Poziv razumem kot klasičen blitzkrieg na medij, ki je dosedaj politiko toleriral le v okviru lastnih želja in zahtev. Produkcija politično-obarvanih prispevkov je bila osnovana na mnenju posameznika in ni temeljila na objektivnem in kritičnem poročanju. Komisija pa z novačenjem mladih in neizkušenih kadrov (eden od pogojev je tudi dejstvo, da se bo oseba leta 2009 prvič udeležila evropskih volitev) sporoča, da v propagandističnemu boju ne bo izbirala sredstev. Bo pa sodelujočim podarila nagrade z evropskim pridihom.