EU in Velika Britanija v sporu glede zasebnosti na spletu
Kategorija: EU | Datum objave: Monday, 20. 04. 2009 | Avtor: Barbara KvasEvropska komisija je Veliki Britaniji zagrozila s sodnim postopkom, ker ponudnikom internetnih storitev dovoljuje uporabo novih oglaševalskih tehnologij za sledenje gibanju potrošnikov po spletu.
Evropska komisarka za informacijsko družbo Viviane Reding je izjavila, da podjetja z uporabo analitskega orodja Phorm, ki je obenem tudi sistem za nadzor nad uporabniki spleta, kršijo evropske zakone o varovanju zasebnosti. Veliki Britaniji (VB) je zagrozila s sodnim postopkom, če ne bo pričela upoštevati evropske zakonodaje. Največji britanski ponudnik internetnih storitev BT je aprila lani priznal, da je Phorm v letu 2006 in 2007 uporabljal brez vednosti strank. »Evropska pravila o varovanju zasebnosti so kristalno jasna: podatki uporabnikov se lahko uporabljajo samo na podlagi njihove privolitve,« je zatrdila Redingova.
Britanski primer bi lahko postal testni primer za omejitve oglasov, pri katerih gre za vedenjsko oglaševanje (behavioral advertising). Privrženci tovrstnega spletnega oglaševanja zatrjujejo, da bi lahko oglaševanje spremenil na način, da bi oglaševalci potrošnikom prikazovali samo oglase, ki jih želijo videti. Kaj želijo potrošniki videti, podjetja določijo na podlagi podatkov o njihovih spletnih navadah, katere jim priskrbijo orodja, kot je Phorm.
Tehnike vedenjskega oglaševanja so prišle pod drobnogled, ker mnoge civilne organizacije skrbi, da podjetja med pridobivanjem specifičnih podatkov o posameznem uporabniku spleta kršijo zakone o varovanju osebnih podatkov. V ZDA so zakonodajalci lansko jesen večkrat razpravljali o vedenjskem oglaševanju, vendar brez sprejetja zakona na to temo. Kljub temu, se je internetni ponudnik Charter Communications zaradi protestov strank odločil, da ne bo opravil testa uporabe ene izmed tehnik vedenjskega oglaševanja.
Britanska vlada se sama ni odzvala na pozive po ostrejšem nadzoru nad zbiranjem podatkov o uporabi spleta, podprla pa je pobude oglaševalske industrije za tovrstni nadzor. Posledično je Urad za internetno oglaševanje (IAB) svoje člane pozval k podpisu pravil o delovanju, v katerih je navedeno, da brez privoljenja uporabnikov ne bodo zbirali nikakršnih podatkov o njihovi uporabi spleta.
Tehnike vedenjskega oglaševanja uporabljajo mnoga spletna podjetja, vključno z Googlom in socialnimi omrežji, kot je Facebook. Phorm je sporen predvsem zaradi tega, ker od internetnih ponudnikov prejema podatke o uporabi spleta, zaradi česar je natančnejši od konkurenčnih orodij. Predstavnik Phorma je zagotovil, da njihovo orodje deluje v skladu z britanskimi in evropskimi zakoni.
Vir: SiOL
[tags]zasebnost, eu, splet[/tags]