Digitalno gospodarstvo lahko Evropi pomaga iz krize
Kategorija: EU | Datum objave: Tuesday, 1. 09. 2009 | Avtor: Barbara KvasPoročilo Evropske komisije o digitalni konkurenčnosti Evrope kaže, da je digitalni sektor Evrope zelo napredoval od leta 2005: 56 % Evropejcev danes redno uporablja internet, od tega 80 % prek hitrih povezav (v primerjavi s samo eno tretjino leta 2004), zaradi česar je Evropa na področju širokopasovnega interneta vodilna v svetu.
Evropa je prva resnično „mobilna“ celina na svetu, saj ima več mobilnih naročnikov kot državljanov (119-odstotna stopnja razširjenosti). Evropa lahko gre še dlje, saj „digitalna generacija“ mladih Evropejcev postaja močna tržna spodbuda za rast in inovacije. Graditi na potencialu digitalnega gospodarstva je bistveno za trajnostno okrevanje Evrope po gospodarski krizi. Komisija je danes vprašala javnost, kakšno strategijo bi morala EU sprejeti v prihodnosti, da bi digitalno gospodarstvo delovalo s polno hitrostjo.
“Digitalno gospodarstvo Evrope ima ogromen potencial za ustvarjanje zelo velikih prihodkov v vseh sektorjih, vendar morajo vlade, da bi spremenili to prednost v trajnostno rast in nova delovna mesta, prevzeti vodilno vlogo in sprejeti usklajene politike, ki bodo odpravile obstoječe ovire za nove storitve ,” je povedala komisarka EU za informacijsko družbo in medije Viviane Reding.
“Izkoristiti moramo priložnost nove generacije Evropejcev, ki bodo kmalu imeli glavno besedo na evropskem trgu. Ti mladi ljudje intenzivno uporabljajo internet in so tudi zelo zahtevni potrošniki. Da sprostimo gospodarski potencial te “digitalne generacije”, moramo omogočiti enostaven in pravičen dostop do digitalnih vsebin.”
Od leta 2004 do leta 2008 se je odstotek Evropejcev, ki redno uporabljajo internet, povišal za eno tretjino na 56 %. Polovica gospodinjstev in več kot 80 % podjetij ima danes širokopasovno povezavo. Pojavlja se nova generacija Evropejcev, ki obvladujejo splet in so pripravljeni uporabiti inovacije na tem področju. Ta “digitalna generacija” predstavlja velik potencial za rast Evrope.
16- do 24-letniki so najbolj aktivni uporabniki interneta: med njimi jih 73 % redno uporablja najbolj napredne storitve za ustvarjanje in izmenjavo spletnih vsebin, kar je dvakrat več od povprečja za celotno prebivalstvo EU (35 %). 66 % vseh Evropejcev, mlajših od 24 let, uporablja internet vsak dan, medtem ko ga med celotnim prebivalstvom EU vsak dan uporablja povprečno 43 %.
Čeprav se zdi, da “digitalna generacija” nasprotuje plačevanju za prenos ali gledanje spletnih vsebin, kot so video posnetki ali glasba (33 %, kar je dvakrat več od povprečja EU, jih pravi, da niso pripravljeni plačati ničesar), pa je v tej skupini uporabnikov v primerjavi z ostalim prebivalstvom za te storitve v resnici plačalo dvakrat več posameznikov (10 % mladih uporabnikov v primerjavi s povprečjem EU, ki znaša 5 %). Prav tako so bolj pripravljeni plačati za boljše storitve in večjo kakovost.
Uporaba interneta se bo zelo povečala, ko se bo “digitalna generacija” začela zaposlovati ter oblikovati in določati tržne trende. Ko bodo tradicionalni poslovni modeli zastareli, bodo morala podjetja ponuditi storitve, ki bodo privlačne za novo generacijo uporabnikov, zakonodajalci pa bi morali ustvariti ustrezne pogoje za olajšanje dostopa do novih spletnih vsebin, ob tem pa hkrati pa zagotoviti, da bodo ustvarjalci dobili plačilo za svoje delo.
Evropa mora tudi narediti več, da bo konkurenčna v svetu. Kljub napredku ena tretjina državljanov EU še ni nikoli uporabila interneta. Samo 7 % potrošnikov je kupovalo prek spleta v drugi državi članici. Evropa še vedno zaostaja za ZDA in Japonsko pri naložbah v raziskave in razvoj na področju informacijskih in komunikacijskih tehnologij (IKT), hitrih širokopasovnih komunikacij in razvoja inovativnih trgov, kot je spletno oglaševanje.
S proaktivnim oblikovanjem politike po vsej EU je treba zagotoviti, da bo vsakdo imel hitro internetno povezavo in da obstaja enotni spletni trg, kjer lahko ljudje enostavno uporabljajo čezmejne spletne storitve.
Prihodnji izzivi za digitalno Evropo so predmet javnega posvetovanja, ki ga je danes začela Komisija in bo trajalo do 9. oktobra 2009. To je prvi korak k novi evropski strategiji IKT, ki jo Komisija namerava predstaviti leta 2010 kot del novih prizadevanj za uresničitev lizbonske agende.
Vir: Europa