Velika Britanija: Predvolilna kampanja na spletu bo večinoma neregulirana
Kategorija: EU | Datum objave: Monday, 21. 09. 2009 | Avtor: Barbara KvasVolilna komisija je že oznanila, da v prihajajočih parlamentarnih volitvah, ki jih bodo Britanci izvedli naslednje leto, ne bo mogla regulirati spletnih kampanj posameznih strank, se pa bo odzivala na pritožbe s terena. Strokovnjaki opozarjajo, da bo ravno splet najbolj na udaru, kar se tiče nepreverjenih informacij in blatenja nasprotnikov.
Britanska volilna zakonodaja namreč nima posebnih členov, ki bi regulirali spletno predvolilno kampanjo, medtem ko za klasične medije veljajo določena pravila pri objavljanju in podpisovanju vsebin, ki se uporabljajo v predvolilnih kampanjah. “Načeloma se od kandidatov pričakuje, da bodo spoštovali kulturo dialoga in na svojih spletiščih objavljali samo podpisane materiale,” pojasnjuje predstavnik komisije, “vseeno pa to ni nikjer uzakonjeno.”
V prejšnjih volitvah je komisija dovolila uporabo spletnih mest, ki se iz kandidatov norčujejo, “paziti je treba le na jastnost sporočila in dejstvo, da taka spletna mesta ljudi ne zavajajo oziroma kradejo glasove.”
Vseeno se zlorabe dogajajo. Mark Pack, predstavnik za vzdrževanje spletne prisotnosti britanskih liberalnih demokratov opozarja, da politiki in zakonodajalci glede regulacije spletnih kampanj tiščijo glavo v pesek. “Vsi govorijo o tihem dogovoru, dejstvo pa je, da so sporni videoposnetki in sporne spletne vsebine prisotne, trenutno pa nimamo kvalitetnih vzvodov za reguliranje in sankcioniranje spornih vsebin,” opozarja Pack.
Kritiki opozarjajo, da je vlada pred slabimi desetimi leti sprejela zakonodajo, ki vladi dovoljuje snovanje zakonodaje, ki bi uredila tudi spletne kampanje, vseeno pa se do danes ni zgodilo še nič.