Nemški predvolilni golaž
Kategorija: Kolumna | Datum objave: Wednesday, 14. 10. 2009 | Avtor: Karmen ŠpiljakNemške volitve sem spremljala precej neobremenjeno in z distanco. Ne le zato, ker v njih nisem mogla sodelovati, temveč tudi zato, ker sem se predvolilnega golaža zasitila že v Sloveniji.
Čeprav Berlin po velikosti nikakor ni primerljiv z Ljubljano, sem imela občutek, da je predovlilna kampanja manj agresivna in lažje prebavljiva, kot v naši prestolnici. Z izjemo masovnih demonstracij proti kapitalizmu, občasnih stojnic z baloni in časopisi v bližini podzemne ter nepogrešljivih plakatov, nisem zaznala pretiranega predvolilnega pritiska.
Sodeč po Times-u so se večje stranke izognile intenzivnejši spletni kampanji, na račun česar so izgubile glasove mladih volivcev in volivk. Nove medije sta zaobšli tudi obe glavni tekmici – CDU in SPD. Namesto tega sta raje stavili na “preverjene metode promocije” in reciklirane slogane.
Klasični plakati kandidatov in kandidatk z nenaravnimi nasmeški so prej dajali vtis ponesrečene plastične operacije ali krča, kot pa vplivali zaupanje. Kljub temu pa sem naletela na kar nekaj zanimivih plakatov, ki so v ospredje postavljali ideje ali pa so se posluževali kreativnih načinov vizualizacije.
Medtem ko so nekaterih poskusili oživiti duh velikih mislecev, so se drugi lotili ilustracij ali recikliranja Uncle-a Sam-a. Ker imajo vsake oči svojega malarja, pa komentarje o njihovi izvirnosti prepuščam vam.