O portalu    Avtorji    Kontakt


 

Bo kriza spodbudila razvoj elektronske uprave?

Kategorija: EU | Datum objave: Monday, 30. 11. 2009 | Avtor:

Analiza Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) nakazuje možnost povečanega razvoja storitev elektronske uprave kot odgovor na svetovno gospodarsko krizo. Hkrati še opozarjajo, da ponudba storitev v večini primerov zelo prekaša dejansko rabo s strani državljanov.

Malo več, veliko manj

Krčenje proračunov ministrstev in vladnih služb zaradi vsesplošne gospodarske krize svetovne vlade sili v ponovno razmišljanje o strategijah razvoja elektronske uprave, odgovorni pa skušajo za čim manjši denar dobiti čimbolj učinkovita orodja za opravljanje upravnih storitev s pomočjo informacijske tehnologije.

Čeprav bi pričakovali, da bodo vse države proračune za razvoj storitev zmanjšale, pa temu ni tako. OECD izpostavlja Nemčijo in Južno Korejo, ki sta proračune e-upravnih storitev celo povečale, saj skušata spodbuditi zasebna vlaganja v razvojne tehnologije ter s tem začeti dolgoročni razvoj tega sektorja. Poleg teh dveh držav so proračune povečale še Japonska, Nizozemska, Švica in ZDA.

Nekatere države so proračune za razvoj zmanjšale. Avstrija, Madžarska, Islandija in Velika Britanija so leta 2009 namenile manj denarja za e-upravne storitve, najbolj opazno pa je to storila Islandija, ki je letos za razvoj namenila skoraj 17% manj sredstev, padec pa se bo nadaljeval tudi naslednje leto.

Poleg prerazporejanja sredstev se države odločajo tudi za vsebinske posege v razvojne strategije. ZDA bodo na primer povečale komuniciranje porabe finančnih sredstev in s tem dvigovale stopnjo preglednosti vladnega delovanja, podobno pa bosta storili tudi Južna Koreja in Velika Britanija.

Kje stojimo mi?

V poročilu je Slovenija večkrat omenjena kot država, ki sicer ni članica OECD, se pa na večih področjih trudi izboljšati delovanje elektronske uprave. Zaradi krize po mnenju OECD Slovenija ni spremenila razvojnih prioritet elektronske uprave, največji poudarek pa dajemo podhranjenim sektorjem, kot sta področji e-zdravja in e-sodstva.

V letu 2010 naj bi zaradi kriznih razmer v naši državi podaljšali odpisno dobo IKT opreme, hkrati pa naj bi znižali višino pogodb z izvajalci.

OECD opozarja tudi na nizko zanimanje javnosti

“Največji izziv bo spodbuditi dejansko rabo e-upravnih storitev,” je na ministrski konferenci na Švedskem opozoril namestnik generalnega sekretarja OECD, Aart de Geus, “saj navkljub visokemu vložku v razvoj uporaba zelo zaostaja za ponudbo.”

OECD je v ločenem poročilu opozoril na dejstvu, da navkljub bogati ponudbi storitve v povprečju uporablja manj kot polovica evropskih državljanov. Najslabše je na Poljskem in v Grčiji ter Italiji, kjer je uporabnikov manj kot dvajset odstotkov.

Celotno poročilo (.pdf, 330 kB)

Vir: The Gov Monitor


Arhiv:


Vse vsebine © E-demokracija.si | Avtorji | Kontakt