eTwinning: S povezovanjem po spletu pridobivajo učitelji in učenc
Kategorija: EU, Slovenija | Datum objave: Monday, 22. 02. 2010 | Avtor: Barbara KvasPobuda za eTwinning, spletno povezovanje šol, je izšla iz projekta šolskih partnerstev Comenius, njen prvotni cilj pa je bil mednarodno povezovanje učiteljev in učencev.
V 21. stoletju si ne moremo privoščiti šole iz 19. stoletja, je na mednarodni konferenci na predavanju o prihodnosti izobraževanja izjavil profesor Stephen Heppell in tako opozoril na nujnost sprememb pri pouku v sodobnem svetu. Organizatorji so ga kot uveljavljenega strokovnjaka za to področje povabili, da spregovori pravim poslušalcem – skoraj petsto učiteljem in drugim strokovnjakom, udeležencem jubilejne, 5. letne konference eTwinning (v začetku februarja je potekala v španski Sevilji), kajti to so ljudje, ki so informacijsko tehnologijo sprejeli, jo obvladajo in uporabljajo pri delu. To dokazujejo tudi impozantne številke sodelujočih v pobudi eTwinning: več kot 83.600 učiteljev in 50.000 šol iz 32 držav je v teh letih uresničilo nekaj deset tisoč skupnih projektov.
Po najnovejših podatkih z njihove spletne strani v pobudi sodeluje čez 83.600 učiteljev, ki vodijo 4537 aktivnih projektov, v katerih se povezuje 9729 šol iz evropskih držav. Vodja pedagoškega tima centralne podporne službe v Bruslju Anne Gilleran je za Delo povedala, da imajo na letošnjem srečanju velik razlog za praznovanje. »V petih letih smo dosegli izjemen napredek, veliko večji, kot smo kdaj pričakovali. Spomnim se, da smo začeli z nekaj tisoč učitelji, zdaj jih je dobrih 80 tisoč. Razpon dejavnosti, ki jih lahko naredijo tako povezani, je ogromen in verjamem, da delujemo v smeri, kamor gre izobraževanje prihodnosti. E-učenje ni edina smer, v katero bo šel razvoj, a bo vsekakor njegov pomemben del,« je menila.
Pobuda za eTwinning, spletno povezovanje šol, je izšla iz projekta šolskih partnerstev Comenius, njen prvotni cilj pa je bil mednarodno povezovanje učiteljev in učencev. Ustvarili so ga pred petimi leti v okviru programa e-učenja. Uporablja orodja IKT, spodbuja projektno delo med šolami v različnih jezikih in tako učencem omogoča, da razpravljajo z ljudmi iz različnih držav in kultur o raznih temah. Zadnja leta prerašča svoj prvotni cilj in čedalje bolj postaja možnost za profesionalno rast učiteljev, je pripovedoval glavni menedžer centralne podporne službe Santi Scimeca.
Govorice, da je idejni oče eTwinninga, je skromno zanikal. »Zamisel izhaja iz evropske komisije, v kateri so že leta 2003 začeli razmišljati, kako bi ustvarili prostor za povezovanje učiteljev iz različnih držav. Zamisel se je hitro razvijala in pokazalo se je, da poleg sodelovanja v skupnih projektih učitelji potrebujejo tudi povezovanje in podporo pred projektom in po njem. V neformalni komunikaciji si izmenjujejo zamisli, izkušnje, dobre prakse. Ko se ima priložnost povezati toliko učiteljev iz različnih držav, se lahko hitro in zlahka veliko naučiš. Kaže, da se eTwinning močno razvija v prostor za poklicni razvoj učiteljev. Lani smo dodali še druge možnosti, orodja. Vsak učitelj ima lahko svoj profil, in to na mreži, ki je veliko varnejša kot, denimo, Facebook,« je povedal. Po njegovem je čar eTwinninga prav preprostost in uporabnost za izobraževalno področje, saj z novo tehnologijo daje na voljo varno možnost sodelovanja. »Če imaš zamisel in jo deliš z drugim, sta to že dve zamisli, iz katere zraste še ena, nova. In to je razvoj, ustvarjalnost,« pravi Scimeca.
Med slovenskimi udeleženci konference je bila Ingrid Zupanc Brečko, učiteljica angleščine in nemščine na I. osnovni šoli Celje. Povedala je, da uporablja eTwinning od lani. »Sodelujoči učitelji izberemo skupno temo in z IKT pripravimo ustrezen načrt povezovalnih dejavnosti za učence. Tako so nas, na primer, v projektu Traditional Folk Songs združile ljudske pesmi. Sodelovalo je devet šol iz sedmih držav z devetimi učitelji in približno 130 učenci. Oblikovali smo spletno stran z rezultati projekta, izvirnimi posnetki. Čeprav ima učitelj z izvedbo nekaj dodatnega dela, imam pozitivne izkušnje, ker takšna oblika povezovanja skorajda brez stroškov spodbuja medkulturno komunikacijo, rabo jezika v avtentičnih situacijah in pomaga pri razvijanju digitalnih kompetenc učencev. Ti z veseljem sodelujejo pri raznovrstnih dejavnostih z uporabo videa, snemalnika zvoka, Twinspacea, Ninga, spletnika …« je pojasnila.
Dejan Kramžar, učitelj nemščine v OŠ Tončke Čeč Trbovlje, meni, da je pri eTwinningu najpomembnejša konstantna komunikacija (npr. po elektronski pošti in spletniku). »Moji projekti potekajo trenutno bolj počasi, dostikrat se partnerji pridružijo le zaradi radovednosti, potem pa ne prispevajo ničesar, ker jim zmanjka časa ali volje. Včasih želijo samo promovirati šolo. Konferenca v Sevilji je bila zame zelo zanimiva, ker sem na delavnicah dobil dodatna znanja in zamisli, srečal sem se s partnerji iz projektov in tudi tekmoval s svojim z videom. Vendar se je izkazalo, da se slovenska podporna služba ni dovolj dobro pripravila na dogodek, imeli smo premalo informacij. Poleg tega sem pri odločanju o nagradah zasledil sindrom Eurosonga, ko si velike države med seboj podarjajo točke, mi pa izpademo.«
Čeprav so njegove izkušnje z eTwinningom v glavnem pozitivne, ugotavlja, da imajo učitelji partnerji projektov precejšnje težave z najosnovnejšimi opravili, kot so nalaganje slik, dodajanje udeležencev in dokumentov v prostor new TwinSpace, ki je središče izmenjave idej, izdelkov itd. Orodje je za neizkušenega učitelja dokaj zapleteno in kljub pripombam se spremembe v bruseljskem središču dogajajo zelo počasi. Po njegovem bi morala postati uporaba spleta v povezavi z interaktivnimi tablami del vsake šolske ure. »Pri svojih projektih uporabljam tudi eTwinnig, saj omogoča nadarjenim učencem, da uporabijo znanje angleškega jezika v živo, ustvarjajo predstavitve in pišejo prispevke. Poleg tega je večini splet blizu in so pri ustvarjanju zelo domiselni.
Na konferenci se je tudi pokazalo, da za sodelovanje med učitelji (izmenjava izkušenj pri poučevanju tujih jezikov) vlada veliko zanimanje. Zanimivo pa so razlike med državami glede vrednotenja teh projektov. V eni izmed delavnic so, denimo, povedali, da je sodelovanje na Poljskem bolj nadzorovano, saj imajo inšpektorje, ki preverjajo rast učiteljev pri projektih eTwinning, nato pa so tudi ustrezno nagrajeni ali grajani.
Vir: Delo