Velika Britanija: Spletna vročica pred volitvami narašča
Kategorija: EU | Datum objave: Monday, 29. 03. 2010 | Avtor: Barbara KvasBritanci bodo parlamentarne volitve razpisali šele maja, vseeno pa stranke ne izgubljajo časa in vse bolj pogumno vstopajo tudi v spletno politično sfero. Pri tem jim je po mnenju analitikov velik vzornik ameriški predsednik Barack Obama.
Twitter, Facebook in blogi – to so le nekatera orodja, s katerimi britanski kandidati že nagovarjajo uporabnike, analitiki pa so si enotni, da so letos prvič v razmahu prave spletne predvolilne kampanje v Veliki Britaniji.
“Vedeti je potrebno, da orodja sama ne zmagujejo na volitvah, temveč so za zmago najbolj odgovorni kandidati sami,” je kritičen Matthew McGregor iz podjetja Blue State Digital Media, ki je sodelovalo pri oblikovanju spletne podobe ameriškega predsednika Baracka Obame.
Drugi dodajajo, da se britanske in ameriške volitve razlikujejo tako v času trajanja kampanje kot tudi v finančnih sredstvih, ki so za to potrebna. Zato ni čudno, da imajo tri največje britanske stranke skupaj le deset odstotkov osebja, ki je pri Obami skrbelo za spletno komponento kampanje.
Vseeno se britanski kandidati trudijo posnemati širino Obamine kampanje in z nagovarjanjem spletnega občinstva ne zaostajajo. Raziskava podjetja Yomego je “izmerila” kvaliteto prisotnosti predsednikov treh največjih strank na spletu (Gordon Brown, David Cameron in Nick Clegg) in ugotovila, da so si kandidati relativno izenačeni.
Od strank presenetljivo vodijo konzervativci, ki po mnenju analitikov koristno uporabljajo tako Twitter in Facebook, poleg omrežij pa še razvijajo lastne aplikacije za iPhone. Po mnenju laburistov pa je bolj kot splet prepričljiv osebni stik, zato so se bolj posvetili nagovarjanju volilcev po telefonu.