So socialne mreže mana za spletne peticije?
Kategorija: EU | Datum objave: Monday, 18. 10. 2010 | Avtor: Barbara KvasRaziskava Oxford Internet Survery iz leta 2009 je ugotovila, da so spletne peticije najbolj pogost pojav spletne participacije med uporabniki. Če so se socialne mreže že izkazale med predvolilnimi kampanjami, se bodo tudi pri razpošiljanju in podpisovanju spletnih peticij?
Med predsedniškimi volitvami leta 2008 je približnost deset odstotkov ameriških volilcev uporabljajo spletna omrežja za razpošiljanje volilnih materialov oziroma za druge politične aktivnosti, vseeno pa potenciali za širšo in predvsem nekampanjsko participacijo ostajajo nerealizirani.
Analitiki so za boljše razumevanje potenciala analizirali dogajanje na mreži Facebook in ga primerjali z aktivnostjo na spletišču elektronskih peticij britanske vlade. Ugotovili so, da so uporabniki v zelo velikem številu primerov uradno peticijo pospremijo tudi s povezami in podpornimi stranmi na omrežju Facebook ter tako skušajo vplivati na število podpisov peticije.
Velika večina peticij je imela sicer samo eno podporno skupino, našlo pa se je tudi majhno število peticij, ki so bile po večkrat zastopane na omrežju Facebook. Največje število skupin, ki je podpiralo eno samo peticijo, je bilo 83, število uporabnikov v posamezni skupini pa različno: od 200 do 16,000.
Vseeno so raziskovalci ugotovili, da Facebook članstvo v podporni skupini še ne pomeni, da bodo vsi posamezniki peticijo tudi dejansko podpisali. Raziskovalci so pod drobnogled vzeli prvih dvajset peticij vladne strani za elektronske peticije in ugotovili, da v dvanajstih primerih Facebook podpora dosega le 10% vseh podpisov peticije, našli pa so tudi primere, kjer je bila članstvo v Facebook skupini kar tristokrat večje, kot je bilo število podpisov. Na splošno so raziskovalci zaključili, da se participacija na mreži Facebook ne ujema s participacijo na uradnem spletišču elektronskih peticij.