Brazilija: predvolilna tekma se je preselila tudi na splet
Kategorija: Amerika | Datum objave: Monday, 8. 11. 2010 | Avtor: Barbara KvasV nedavnem drugem krogu brazilskih predsedniških volitev, v katerih je zmagala Dilma Rousseff, sta oba kandidata zelo aktivno uporabljala tudi spletno komunikacijo – bodisi za nagovarjanje volilcev ali pa za odzivanje na škodoželjne govorice. Analitiki so opozorili, da kandidata sicer nista bila pripravljena na spletno komunikacijo, kar se je poznalo pri njihovih spletnih strategijah.
Pollyana Ferrari, profesorica spletnega novinarstva na Katoliški univerzi Sao Paulo, ocenjuje, da kandidata (Rousseff in Lula da Silva) nista prepoznala prednosti omrežene Brazilije. “Lahko bi rekli, da se je spletna kampanja obeh kandidatov začela zelo klasično, v slogu predstavitvenih, enosmernih spletnih mest,” pojasnjuje Ferrari, “oba kandidata pa sta pokazala zelo slabo poznavanje brazilske digitalne sfere.”
Analitična hiša Ibope namreč ocenjuje, da velika večina sedemdesetih milijonov brazilskih spletnih uporabnikov najraje uporablja socialna omrežja kot je Facebook, Twitter in v Braziliji še vedno zelo priljubljen Orkut. Kot primer vsesplošne razširjenosti navaja primer videoposnetka Dilma Boy, kjer navdušeni podpornik sedaj že izvoljene predsednice Brazilije sporoča da Silvi, da bo izgubil.
Ferrarijeva opozarja, da je bila spletna predvolilna kampanja večinoma skoncentirana okrog zbadljivk in zanikanja govoric, “najbolj pa se je razživela proti koncu predvolilne kampanje, svoje pa so prispevali tudi klasični mediji, ki so spletne zbadljivke poobjavljali v svojih klasičnih izdajah in s tem še povečali število ljudi, ki so spremljali digitalne prepire.”
Vir: AFP