Evropska unija: Spletne javne storitve odslej na voljo še več državljanom
Kategorija: EU | Datum objave: Monday, 28. 02. 2011 | Avtor: Barbara KvasKot navaja danes objavljeno 9. primerjalno poročilo o e-upravi, bo odslej še več državljanov EU imelo dostop do spletnih javnih storitev. Dostopnost spletnih javnih storitev v EU se je v povprečju zvišala z 69 % leta 2009 na 82 % leta 2010.
Večja dostopnost javnih storitev na spletu pomeni tudi manj stroškov za javno upravo ter manj birokracije za podjetja in državljane. V primerjalnem poročilu so predstavljene države članice EU, ki so bile najbolj oziroma najmanj uspešne pri spletnem zagotavljanju dveh temeljnih javnih storitev, in sicer iskanja zaposlitve ter ustanavljanja podjetij.
Neelie Kroes, podpredsednica evropske komisije, odgovorna za digitalno agendo, je dejala: „Veseli me, da lahko vedno več državljanov EU uporablja spletne javne storitve pri pomembnih opravilih, kot so iskanje zaposlitve, izpolnjevanje davčne napovedi ali registracija novega podjetja. Države članice, ki omogočajo celovit spletni dostop do temeljnih javnih storitev, lahko svojim državljanom in podjetjem olajšajo življenje ter jim pomagajo zmanjšati stroške.“
Spletna dostopnost svežnja 20 temeljnih javnih storitev, kot so registracija avta, davčna napoved ali registracija novega podjetja, je leta 2010 v Evropi dosegla 82 %, kar je precej več kot leta 2009, ko je znašala 69 %.Najuspešnejše države so Avstrija, Irska, Italija, Malta, Portugalska in Švedska, popoln seznam zadevnih temeljnih storitev pa je na voljo na spletu. Precejšnje izboljšanje pri spletnem zagotavljanju javnih storitev so v preteklem letu dosegle Bolgarija, Italija in Latvija. Poročilo obenem ugotavlja, da so storitve za podjetja bolj izpopolnjene od tistih za državljane.
Poročilo se prvič posveča tudi regionalni in lokalni razsežnosti e-uprave, pri čemer poudarja velike razlike po posameznih državah. Pri storitvah, ki se zagotavljajo predvsem na lokalni ravni, manjše občine v primerjavi z večjimi le okoli polovico storitev zagotavljajo tudi prek spleta. Če na primer manjši kraji na svojih spletnih straneh navajajo informacije o tem, kako pridobiti rojstni list, pa večja mesta na spletu ponujajo tudi natisljive obrazce. Razlog gre morda iskati v dejstvu, da javna uprava in državljani v manjših občinah raje izberejo neposredni stik oziroma druge tradicionalne oblike, ali pa so lahko manjše enote javne uprave zaradi strateških izzivov, financiranja in zmogljivosti tudi manj sposobne uvesti spletne javne storitve.
Vir: Europa Press Release