Kanada: Predvolilne kampanje v znamenju spleta
Kategorija: Amerika | Datum objave: Monday, 9. 05. 2011 | Avtor: Barbara KvasPrejšnji teden so se v Kanadi zaključile parlamentarne volitve, ki so minile v znamenju predvolilnih spletnih kampanj ter visoki udeležbi mladih volilcev, ki so s pridom izkoriščali nove medije.
Facebook, Twitter in ostala spletna orodja so k politični participaciji spodbudila mladino, ki je v preteklosti večinoma abstinirala pri udeležbi v političnih procesih. Leta 2008 so tako zabeležili samo tretjino volilcev, starih od 18 do 24 let, ki so se udeležili volitev. Eden od urednikov spletnega mesta leadnow.ca, ki se ukvarja s spletno politično mobilizacijo, Jamie Biggar, je pojasnil, “da se je tokrat izkazalo, da je splet zelo hvaležno orodje za spodbujanje mladine, ki tako vidi, da je politični proces volitev nekaj, kar zadeva tudi njih.”
Mobilizacija mladine se je letos zgodila mimo vseh glavnih parlamentarnih strank, kar je fenomen sam po sebi, je ocenila Judy Rebick, profesorica univerze Ryerson. “Zadnja tako široka mobilizacija se je zgodila leta 1988, od takrat naprej tako množičnega gibanja ne pomnim,” opozarja Rebickova.
Dobra tretjina Kanadčanov je v predvolilnih anketah javnega mnenja namreč izrazila namen voliti za “napačnega” kandidata, če bi to pomenilo, da določena stranka ne bo imela primata v parlamentu in bodo morali poslanci koalicijo oblikovati iz večih strank.
Veliko pozornosti so nevlagne organizacije in skupine državljanov namenile tudi volilcem, ki so volili prvič. Ilona Dougherty, ustanoviteljica portala Apathy is boring, poudarja, “da so imeli oglasi, kjer kanadske znane osebnosti nagovarjajo mladino, naj grejo na volišče, zelo visoko cirkulacijo, še posebej na omrežju Twitter,” in da je njihov cilj “za volilni proces spodbuditi ravno mladino, ki se drugače tega procesa ne bi udeležila.”
Vir: AFP