Spletna predvolilna kampanja: Pomanjkanje denarja, časa in idej
Kategorija: Slovenija | Datum objave: Monday, 28. 11. 2011 | Avtor: Barbara KvasDo volilnega molka je še manj kot teden dni. “Letošnja kampanja je v primerjavi z letom 2008 bolj bleda. Kampanje so bolj aktivne na spletu, kjer stranke uporabljajo preverjene prijeme in tehnična orodja, ki smo jih že poznali, in ne eksperimentirajo preveč.”
“Poudarila pa bi, da je pri nekaterih kandidatih opaziti inovativno povezovanje spletne in terenske kampanje, kar smo do zdaj videli zlasti v ZDA, kjer ljudsko podporo s pomočjo spleta pridobivajo predvsem na terenu,” ocenjuje tokratno kampanjo odgovorna urednica portala E-demokracija.si Barbara Kvas, ki so jo zmotili predvsem do neke mere podcenjujoči oglasi na spletu.
“Podcenjujoči do volilnega telesa, ki naj bi se zadovoljilo s preprostimi medijskimi stereotipi oziroma političnimi floskulami. Razočarali so me tudi novinci, saj sem od njih pričakovala komunikacijsko svežino oziroma pristope, ki si jih ‘starejši’ akterji mogoče ne morejo privoščiti,” ugotavlja Kvasova.
Vse več strank razmišlja o televizijskem oglasu
Glede na dosedanjo skromno volilno kampanjo bo zanimivo videti, kaj nam stranke – še posebej tiste, ki se jim po javnomnenjskih poizvedbah vstop v državni zbor izmika – pripravljajo za zadnji predvolilni teden. “Za zdaj promocijskih objav v medijih nismo imeli, te v manjšem obsegu načrtujemo v zadnjem tednu kampanje. Predvideli smo tudi krajši televizijski oglas,” so nam sporočili iz LDS, ki si pri terenski kampanji pomagajo z nasveti Sebastjana Jeretiča.
Ta je Jeretič do zmage na volitvah že popeljal tako stranko SD kot tudi piranskega župana Petra Bossmana. V stranki Zares televizijskega oglasa ne načrtujejo, z oglasi pa se bodo še naprej pojavljali predvsem v lokalnih medijih. “V nacionalnih medijih do zdaj nismo oglaševali, o izdelavi televizijskega oglasa pa še razmišljamo,” pojasnjujejo v SD. Nekdanjemu vladnemu trojčku je sicer skupno, da se je v tej kampanji osredotočil na spletna socialna omrežja in na terensko kampanjo. Medtem ko v strankah DeSUS in SLS izdelave televizijskega oglasa ne načrtujejo, so se v stranki TRS odločili, da bodo ugriznili v to drago jabolko.
Stranka SDS plačala za članek na spletni strani
Strokovnjaki pojasnjujejo, da sta se doslej najbolj “izkazali” SDS in Pozitivna Slovenija, ki jima javnomnenjske poizvedbe kažejo tudi najboljše rezultate. Po nekaterih podatkih bosta ti stranki za kampanjo porabili tudi največ denarja.
“Oglase za radio in televizijo smo izdelali iz avtentičnih izjav terenske raziskave, ki jo za svoje potrebe opravljamo že ves čas trajanja kampanje. Za televizijski medij smo le skrajšali izjave ljudi, ki so spontano in brez kakršnega koli priklica povedali, da bodo volili Jankovića. Mnoge so bile tako sočne, da bi se jih še največji ‘kreativci’ težko izmislili in najboljši igralci težko odigrali,” so nam sporočili iz Pozitivne Slovenije, ki si v kampanji pomagajo še s plakati in spletnimi kanali. Jankoviću kampanjo vodi agencija Arih, pri programskih vsebinah in odnosih z javnostjo pa mu svetuje Korpus.
Stranka SDS oglašuje na televiziji, spletu, na posameznih zunanjih plakatnih površinah in v izbranih tiskanih medijih. “Splet je zelo pomembno komunikacijo orodje za predstavljanje ukrepov za prihodnji mandat. Ne gre za nov prijem, temveč za nadgradnjo naše siceršnje aktivnosti na spletu,” so nam iz SDS odgovorili na vprašanje, ali predstavljajo plačljivi članki, kakršnega smo opazili na najbolje obiskani spletni strani v državi (24ur.com), nov prijem tokratne kampanje.
“Vsem političnim strankam smo v času volilne kampanje posredovali ponudbo tudi za oglaševanje na našem spletnem portalu. Promocijski članki in drugi načini oglaševanja vsebujejo za obiskovalce jasno oznako, da gre za oglaševalsko sporočilo. Za zdaj se je na ponudbo spletnega oglaševanja odzvala stranka SDS,” so nam sporočili iz televizijske hiše Pop TV.
Vir: Dnevnik