O portalu    Avtorji    Kontakt


 

Predvolilne spletke 2: Analiza slovenske predvolilne kampanje 2011

Kategorija: Slovenija | Datum objave: Monday, 16. 01. 2012 | Avtor:

Ekipa E-demokracija.si je tudi med zadnjimi parlamentarnimi volitvami analizirala spletni del kampanje, na tem mestu pa vam ponujamo izsledke analize, ogledate pa si lahko tudi posnetek predstavitve analize spletnega dela predvolilne kampanje za predčasne volitve v državni zbor 2011.

Uvod

Posamezne stranke so uporabljale različna orodja, nekatere več le-teh, nekatere manj. V času analize smo pregledovali le tista orodja pri posameznih političnih strankah, ki smo jih uspeli najti. Nekatere stranke so imele povezave do različnih orodij predstavljene na uradnih spletnih mestih strank, zato je bilo iskanje le-teh olajšano.

Predlagamo, da tiste politične stranke, ki povezav s svojih spletnih mest niso imele, le-te v naslednjih predvolilnih kampanjah tudi vključijo. S tem svojih in morebitnim podpornikom precej olajšajo dostop do želenih informacij.

V analizo smo vključili šestnajst strank: Lista SLS Radovana Žerjava, NSi Nova Slovenija, DeSus Demokratična stranka upokojencev Slovenije, SNS Slovenska nacionalna stranka, ZARES Socialni liberalci, LDS Liberalna demokracija Slovenije, SD Socialni demokrati, SMS Zeleni, SDS Slovenska demokratska stranka, SEM.si Stranka enakih možnosti, NPS Naprej Slovenija, TRS Trajnostni razvoj Slovenije, LZJ Pozitivna Slovenija, DLGV Državljanska lista Gregorja Viranta, DSD Demokratična stranka dela in Gibanje za Slovenijo. Analizo smo razdelili na tri sklope, pregled podanih informacij, komunikacija s strani političnih strank in participacija strank.

Sklop 1: Informacija

Informacije so najpomembnejše orodje/orožje v času predvolilnih kampanj. Na spletu je informacije najlažje podati na spletnih mestih. Spletno mesto je imelo vseh 16 političnih strank, ki so bile del analize. Kakovostne in ažurne informacije pa niso pomembne le za spletno občinstvo, ampak tudi za posameznike, ki so delovali offline – npr. informacije, relevantne za novinarje.

Večina spletnih strank je za potrebe predvolilne kampanje svoja spletna mesta le prilagodila, nekaj strank pa je za potrebe kampanje postavila nova spletna mesta. Nova spletna mesta so postavile naslednje politične stranke: LDS, SMS Zeleno, TRS, Pozitivna Slovenija in DLGV.

Povezave na družabna omrežja

Spletna mesta so služila kot vstopne točke za nadaljne raziskovanje in iskanje informacij, saj so vsebovala tudi povezave na različna družabna omrežja. Spletna mesta 12-ih strank so vsebovala povezave na družabna mesta. Te so bile NSi, SNS (na spletno mesto je bil dodan Facebook vtičnik), ZARES (na spletnem mestu je bil Twitter vtičnik), LDS (vtičnika Twitter in Flickr), SMS Zeleni, SDS (vtičnika Twitter in Facebook), SEM-si (vtičnik za Share na Facebook, Twitter …), TRS, Pozitivna Slovenija (vtičnika Facebook in Twitter), DLGV, DSD (vtičnik Twitter), Gibanje za Slovenijo in SD.

Ker povezav na družabna omrežja vse stranke niso imele na svojih spletnih mestih, je bilo pri nekaterih strankah iskanje uradnih predstavitev na družabnih omrežjih težko najti. Taka primera sta bila SLS in DSD. SLS je imela na Facebook-u več različnih prisotnosti. Našli smo osebni profil, Facebook skupino in Facebook stran). Enako je postopala tudi DSD, ki je imela več strani lokalnih odborov, skupin in osebnih profilov.

Program

Politični program so na spletnih mestih imele vse politične stranke. Razlike so se pokazale le pri prikazovanju oz. predstavljanju teh programov. Več strank je imelo programe prikazane le v tekstovni obliki v html obliki (npr. SEM.si), več strank je imelo programe le pripete na spletnem mestu v .pdf datotekah, nekatere pa so v html obliki prikazali le izvlečke, celoten program pa je bil predstavljen v .pdf obliki (npr. SD). LDS je imela svoj politični program pripet v .pdf datoteki, glavne točke pa so predstavili tudi v infografiki. SDS pa je svoj program vključila v flash, ki je omogočal enostavno listanke po straneh programa. Nekatere stranke so svoje programe predstavile tudi na svojih Facebook straneh.

Kandidati

Izredno pomembne so v času predvolilne kampanje tudi predstavitve kandidatov, ki kandidirajo po posameznih enotah/okrajih za posamezno stranko. Kljub temu, da je predstavitev kandidatov izredno pomembna, pa vse stranke na svojih spletnih mestih svojih kandidatov niso predstavili. Stranki, ki svojih kandidatov nista predstavili sta bili LDS (kandidate so predstavili le na svojem uradnem spletnem mestu www.lds.si) in Naprej Slovenija. Tudi kandidati so bili predstavljeni različno. Nekatere stranke so svoje kandidate predstavile le poimensko in v seznamu (SD), nekatere pa s pomočjo zemljevida Slovenije. SLS in SDS sta svoje kandidate predstavile v zemljevidu Slovenije (uporaba Google maps), ki je bil razdeljen na enote oz. okraje. S klikom je bil dostop tudi do opisa kandidata in povezave do profila na Facebooku in Twitterju. Kandidate stranke ZARES je bilo možno poiskati z vpisom kraja, izpisali so se torej vsi kandidati, ki so kandidirali v vpisanem kraju. SDS je svoje kandidate predstavila tudi na Facebooku, v enem izmed zavihkov.

Sklop 2: Dvosmerna komunikacija

Splet je izrednega pomena tudi za dvosmerno komunikacijo, saj omogoča enostavno, od časa in prostora neodvisno, komunikacijo. Kljub temu pa se večina strank dvosmerne komunikacije tudi v letu 2011 izogibajo. Malenkost že pozabljeno uporabo blogov se je lotila stranka LDS, video klepete pa je tedensko prirejala stranka SDS (predsedniku stranke so posamezniki lahko zastavili vprašanja, na katera je odgovoril prek videa). Pozitivna Slovenija je na svojem spletnem mestu (in tudi na Facebooku) ponudila možnost podajanja pozitivnih pobud.

Povezava online in offline aktivnosti

Na spletnih mestih je večina strank sporočala aktivnosti posameznih članov stranke/kandidatov – koledar dogodkov. Stranka LDS je priredila offline srečanje podpornikov na družabnih omrežjih s predsednico stranke Katarine Kresal – za svoje podpornike je Katarina Kresal spekla piškote. Zoran Jankovič pa je svoje podpornike prosil, da ga povabijo na čaj in se z njim osebno srečajo. Posamezniki so svoje povabilo lahko podali tudi prek spleta – prek Facebooka in na spletnem mestu.

Interaktivne vsebine

Nekatere stranke so v svojo komunikacijo želele vključiti svoje podpornike na interaktiven način. Stranka De-Sus je na svojem spletnem mestu pripravil kviz, stranka ZARES pa je pripravila kviz, kjer so posamezniki lahko ugotovili ali so bližje levemu ali desnemu političnemu polu. Na spletnem mestu www.levidesni.com so objavili več videoposnetkov po tematikah (premog, domoljubje, cerkev, patria in strpnost), pripravljeni pa so bili po vzoru komunikacije PC ali Mac.

Na Twitterju so stranke Sem.si, DLGV, Gibanje za Slovenijo prisotnost pripravile po principu nujnosti, Twitter so kot dopolnilno orodje uporabljale NSi, SDS in DSD, izdelano in celostno strategijo pa so pripravile in predstavile stranke SLS, ZARES, LDS, SD, SMS Zeleni, TRS in Pozitivna Slovenija.

Komunikacija

Če je podajanje informacij osnova vsakega političnega komuniciranja, je komuniciranje druga stopnja. Na spletnih mestih je bilo podanih največ informacij, družabna omrežja pa tudi zaradi svoje narave dopuščajo veliko prostora za komunikacijo in so njej tudi namenjena.

Med vsemi 16. strankami dve nista širili svoje prisotnosti na družabna omrežja, ti dve stranki sta De-Sus in Naprej Slovenija. Najbolj uporabljeni družabni omrežji sta bili Facebook in Twitter. Na Facebooku je bilo prisotnih 13 strank, med 16. ni bilo strank De-sus, Naprej Slovenija in SEM.si), na Twitterju pa niso bile prisotne De-sus, SNS in Naprej Slovenija.

Povezovanje družabnih omrežij in spleta

Strategija večine političnih strank je bila nejasna in premalo natančno dodelana, kajti na družabna omrežja so lepila predvsem povezave na spletna mesta, z malo ali sploh nič dodane vsebine.

Ekskluzivnost vsebin

Nekatere stranke so kljub temu za družabna omrežja pripravljala ekskluzivne vsebine. SLS je na družabnih omrežjih objavljala fotografije in pripravila video nagovor privržencem na Facebooku. Ekskluzivne vsebine so pripravile tudi NSi, LDS (največ je bilo fotografij z dogodkov in video posnetki), SD, SMS Zeleni, SDS, TRS, Pozitivna Slovenija , DLGV in Gibanje za Slovenijo.

Odzivnost strank

Stranke, ki so na družabnih omrežjih bile odzivne in so reagirale na vprašanja, pobude in morebitne kritike so bile SLS, NSi, SNS, LDS, SD, SMS Zeleni, TRS, Pozitivna Slovenija in DLGV.

Dodatne vsebine

Na Facebooku je bilo podanih veliko dodatnih vsebin, predvsem s pomočjo zavihkov oz. t.i. tabov. Stranke z največ zavihki so bile Pozitivna Slovenija, TRS in SDS. Aplikacijo PicBadges je uporabilo več strank, k podpori stranke so vabile SD, TRS, Pozitivna Slovenija, SDS in SNS.

Svoje politične programe sta v zavihkih predstavili strani Pozitivna Slovenija in SDS, kandidate pa SDS. Ogled videoposnetkov so omogočile stranke TRS, Pozitivna Slovenija in SDS. Pozitivna Slovenija je na Facebooku v zavihku pomogočila tudi podajanje pozitivnih predlogov.

SDS je na Facebooku prek zavihkov predstavila še bonton komuniciranja in omoogočila spremljanje tedenskih videokonferenc. Pozitivna Slovenija pa je prek zavihkov na Facebooku predstavila še časopis Bolje in možnost sodelovanja v akciji Pridem na čaj, kjer so posamezniki predsednika stranke Zorana Jankovića lahko povabili na čaj in s tem osebni obisk.

Sklop 3: Participacija

Če je podajanje informacij osnova vsakega političnega komunikacija in komunikacija drugi korak, je pozivanje k participaciji še zadnji, največji korak. Participacija privržencev posamezne stranke v večini primerov ni bila vzpodbujana. Edini dve stranki, ki sta želeli participacijo s strani svojih privržencev sta bili Pozitivna Slovenija in SDS.

SDS je na svojem spletnem mestu objavila opis posameznih resorjev in podala svoj komentar, pod zapisi pa je pripravila prostor za komentiranje in s tem podajanje predlogov za novo vlado.

Pozitivna Slovenija je participacijo volivcev vzpodbujala na Facebooku in na spletnem mestu. Pripravili so namreč akcijo Pozitivni predlogi, kjer so privrženci stranke in drugi, lahko posredovali svoje pozitivne predloge za izboljšanje razmer v Sloveniji. Podajanje pozitivnih predlogov je potekalo prek aplikacije, podobne aplikaciji Google Moderator. Vsak posameznik je lahko izbral regijo, na katero se predlog nanaša, podal pozitiven predlog, zanj glasoval in jih komentiral ter po želji objavil tudi na svojem Facebook profilu. Izbrane pozitivne predloge so v predlolilni pisarni Pozitivne Slovenije tudi pokomentirali.

Čeprav je poziv k participaciji čudovita gesta in s tem vzpodbuja posameznike k oblikovanju idej in predlogov, pa se je potrebno zavedati in tako tudi preprečiti, fenomen t.i. klik demokracije, torej preprečiti, da bi ljudje mislili, da je klik dovolj in da offline dejanja niso potrebna.

Zaključek

V spletnem delu predvolilnih kampanj je bilo med strankami, predvsem v primerjavi z offline kampanjami, najmanj razlik, kajti splet je še vedno najcenejše predvolilno orodje. Na spletu je več brezplačnih aplikacij in platform. Vseeno pa je bila kakovost vseeno različna, kajti kljub temu je za kakovostno in učinkovito spletno prisotnost treba imeti komunikacijsko strategijo in vse potrebno znanje. Pokazalo se je, da je spletna komponenta predvolilnih kampanj postala obvezna v predvolilnem času, kakovost izvedbe je pa bila različna.

Vseeno je zaznati, da je največja vključenost in angažiranost prisotna le v času predvolilnih kampanj, v času po volitvah, pa se spletna aktivnost v večini primerov strank zaključi in ugasne. Vse politične stranke pozivamo, da prav zaradi narave spleta, ki omogoča, predvsem zaradi brezplačne in časovno ter prostorsko neodvisne narave, enostavno platformo za učinkovito participacijo in spletno aktivnost.

Posnetek predavanja v Kiberpipi


Arhiv:


Vse vsebine © E-demokracija.si | Avtorji | Kontakt