O portalu    Avtorji    Kontakt


 

Alec Ross: Platforme niso relevantne, pomembno je sporočilo!

Kategorija: Amerika | Datum objave: Monday, 19. 03. 2012 | Avtor:

Tehnološki guru ameriškega zunanjega ministrstva Alec Ross, ki je bil tudi koordinator spletne volilne kampanje predsednika Baracka Obame, je na Twitterju odgovarjal na vprašanja o družbenih omrežjih v diplomaciji.

V Washingtonu so se zbrali vsi ameriški veleposlaniki, ki jim bo svetovalec za inovacije iz State Departmenta Alec Ross predstavil novosti v uporabi družbenih medijev. Ross pa si je čas vzel tudi za novinarko 24UR Teo Šentjurc. V Twitter intervjuju ji je med drugim povedal, da bi tudi male države morale uporabljati družbena omrežja v svoji diplomaciji, vendar pa po njegovem mnenju ni nujno, da bi moral vsak zunanji minister twittati. Tudi Hilary Clinton, denimo, nima svojega Twitter računa.

24UR: Twitter je vse pomembnejši v javni diplomaciji. Kako bi opisali bistvo Twitter diplomacije?
Alec Ross: Nikoli ne bi nečemu rekel Twitter diplomacija. To preveč poudarja samo platformo. Verjamem pa, da so družbena omrežja, ne glede na platformo, lahko učinkovit način za vključenost. Bistvo uporabe družbenih omrežij v diplomaciji je: 1. poslušanje, 2. analiza, 3. učenje in 4. vključenost.

24UR: Ali ima State Department kakšno posebno strategijo za uporabo družbenih medijev v diplomaciji?
Alec Ross: State Department ima široko inovacijsko agendo, v kateri so tudi družbena omrežja, z naslovom ”21st Century Statecraft”.

24UR: Kaj je njen najpomembnejši rezultat doslej?
Alec Ross: S pomočjo Twitterja smo uspeli zbrati milijone dolarjev za pomoč Haitiju po potresu. Uporabili smo ga tudi za širjenje informacij med japonsko krizo v Fukušimi.

24UR: Ali bi morale imeti tudi male države svoje strategije za uporabo družbenih omrežij?
Alec Ross: Da, tudi male države bi morale uporabljati družbena omrežja v svojih diplomatskih praksah. Družbena omrežja omogočajo državam z manjšim številom diplomatskih predstavništev (zaradi omejenih sredstev in uslužbencev), da se vključujejo tam, kjer se sicer ne bi. Ne potrebujete veliko sledilcev, da bi imeli velik učinek na družbenih omrežjih. Potrebujete le prava sporočila in tiste, ki jih širijo.

24UR: Denar je vedno vprašanje. Ali bi lahko dejansko prihranili s pametno uporabo družbenih omrežij v diplomaciji?
Alec Ross: Da, uporaba družbenih omrežij za vključevanje v velike množice je pogosto bolj učinkovito in finančno smotrno na digitalnih kot na klasičnih platformah. Twitter in Facebook mi še nikoli nista poslala računa za uporabo njihovih platform.

24UR: Kaj je največja past oziroma nevarnost pri uporabi družbenih medijev v diplomaciji?
Alec Ross: Ljudje delajo napako v tem, da uporabljajo Twitter za vsiljevanje sporočil. To ni mesto za zgolj objavljanje sporočil za javnost. Tudi diplomati si morajo zapomniti, da morajo biti diplomatski, tudi ko uporabljajo družbena omrežja. Neformalnost je v redu, neprofesionalnost pa ne. In še zadnja misel na to temo. Družbena omrežja so manj tvegana kot televizija v živo. Na družbenih omrežjih se lahko popraviš.

24UR: Kako bi lahko starejše diplomate prepričali, naj sprejmejo nov medij?
Alec Ross: Potrebno jih je podučiti o njihovi moči, še zlasti v okoljih, kjer ni dostopa do medijev. Naš veleposlanik v Zimbabveju, star več kot 60 let in 40 let v vladni službi. Odličen primer za karierne diplomate. Mnogi naši ugledni veleposlaniki agresivno uporabljajo družbena omrežja. Razumejo pomembnost po poslušanju, učenju, vključevanju.

24UR: Kot na primer @McFaul (ameriški veleposlanik v Moskvi)?
Alec Ross: Da, kot @McFaul, kot @USAmbNATO in @ambassadorRoos in @KristieKenney.

24UR: Ali bi moral vsak zunanji minister imeti Twitter račun?
Alec Ross: Ne bi rekel, da mora imeti vsak zunanji minister Twitter račun. Naša (Hillary Clinton) ga nima. Vendar pa imamo uradni račun @statedept. Nikoli ne bi nikogar silil naj uporablja družbena omrežja.

Vir: 24ur.com


Arhiv:


Vse vsebine © E-demokracija.si | Avtorji | Kontakt