#dzak: Kampanja spet močno prisotna na spletnih medijih, učinek zelo majhen
Kategorija: Slovenija | Datum objave: Monday, 26. 03. 2012 | Avtor: Barbara KvasKampanja o družinskem zakoniku, v kateri je tako kot pri referendumskem vprašanju o pokojninski reformi sodelovalo 27 organizatorjev, kar je največ v zadnjih letih, je po mnenju Dejana Verčiča s katedre za tržno komuniciranje in odnose z javnostjo na ljubljanski fakulteti za družbene vede civilizacijska sramota na vesti slovenske družbe.
“Prejšnja vlada, ki je predlog zakonika pripravila, ga ni primerno pospremila v javnost; nova, ki ga je nasledila, pa ga noče niti videti in, ker se ne bi želela nikomur zameriti, se dela, kot da ga ni. Katoliški tabor je polovico slovenskih otrok razglasil za pankrte in v času te kampanje se zdi, da je homofobija dobila domovinsko pravico tudi v osrednjih medijih. Zagovorniki zakonika so razdrobljeni in brez pravega sporočila. Rezultat referenduma nam bo povedal edino to, kakšno je danes v Sloveniji razmerje med tradicionalnim in sodobnim,” je nekajtedensko kampanjo, ki se bo zaključila opolnoči, včeraj povzel Dejan Verčič.
Močno angažiranje posameznikov po spletu
Tokratna kampanja je po zgledu preteklih predreferendumskih obdobij – lani smo odločali o kar štirih zakonih – potekala predvsem na spletu in terenu. Čeprav je gibanje TRS v središču Ljubljane na posebej pripravljenem ognju tudi sežigalo predsodke, političnih strank tokrat skorajda ni bilo opaziti. Referendumski boj je tako potekal med Gibanjem za družinski zakonik, ki so ga med drugimi podpirale tudi parlamentarne in neparlamentarne stranke, ter civilno iniciativo za družino in pravice otrok s podporo cerkvene infrastrukture. Gibanje je s svojimi okroglimi mizami prepotovalo Slovenijo, na spletnem omrežju Youtube pa objavilo več kot 40 posnetkov, na katerih so svoj glas ZA med drugimi obrazložili tudi Aleksander Čeferin, Nina Zidar Klemenčič, Goran Vojnović, Boštjan Gorenc Pižama, Denis Avdić …
“Splet se je izkazal predvsem kot orodje za prepričevanje prepričanih. Izredno zanimivo se mi zdi, da sta obe strani vložili veliko truda. Zavzeli sta svoje stališče in od njega nista odstopali. Tako smo bili priča podajanju pogledov, ki pa neopredeljenim niso pomagali pri odločitvi,” ocenjuje odgovorna urednica portala E-demokracija.si Barbara Kvas. Pozitivno se ji zdi, da so se tudi posamezniki aktivno vključili v kampanjo in uporabili vsa spletna orodja, ki so jim bila na voljo.
“Imam občutek, da za prejšnja referendumska vprašanja tolikšnega angažiranja posameznikov še ni bilo. Tisti, ki so bili zainteresirani, so vsekakor dobili dovolj informacij. Skrbi me le to, da so se po spletu širile tudi napačne informacije in da jih nekateri niso preverili, ampak so jim verjeli,” še opozarja Kvasova. Nasprotniki zakonika so nase opozorili tudi z letakom, s katerim so pozivali somišljenike, naj na referendum pripeljejo še deset svojih prijateljev in sorodnikov, nekaj prahu pa je dvignil tudi zaigrani posnetek z lezbičnim parom, ki nasprotuje novi zakonski ureditvi. “Ta video je homofoben, saj je njegovo sporočilo to, da obstajajo za tradicionaliste tudi ‘pošteni’ istospolni ljudje, ki ne podpirajo ‘umazanega’ predloga zakonika. To je zgodovinsko poznan vzorec malanja hudiča,” pojasnjuje Verčič.
Napovedana je visoka udeležba
Čeprav vlada v kampanji ni sodelovala – Državljanska lista je pristopila h gibanju, DeSUS, ki je lani podprl zakonik, pa ni bil aktiven – si je med kampanjo dovolila dva “spodrsljaja”. Za oba sta poskrbeli ministrstvi, ki ju vodi SDS: ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve je za nekaj dni na svojo spletno stran obesilo novo obrazložitev zakonika, ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport pa je predlagalo vrtcem in osnovnim šolam, naj se med kampanjo izogibajo temam, ki jih vsebuje zakonik. “Udeležba na tokratnem referendumu bo med višjimi glede na pretekle, čeprav ne bo dosegla referenduma o vstopu v EU in Nato (takrat je glasovalo več kot 60 odstotkov volilnih upravičencev, op.p.). Aktivacija desne volilne baze je ob takšnih priložnostih že tradicionalna, tokrat pa lahko računamo tudi na aktivacijo leve strani volilnega telesa, ki jo nakazuje angažiranost kulturnikov, estradnikov in drugih, ki izkoriščajo vsakovrstne javne nastope za jasno izražen ZA. Tesno bo,” napoveduje Andraž Zorko iz družbe Valicon.
Vir: Dnevnik