Družabni splet na sodišču: Kdo je lastnik vsebine?
Kategorija: Amerika | Datum objave: Monday, 4. 06. 2012 | Avtor: Barbara KvasEna od najbolj perečih izzivov družabnega spleta je lastništvo vsebine, ki je objavljena na njem. Pred ameriškimi sodišči je pred kratkim odmeval primer Malcolma Harrisa, za katerega tožilstvo od podjetja Twitter zahteva predajo njegovih tvitov iz določenega obdobja.
Harrisovi zagovorniki namreč pojasnjujejo, da je lastnik vsebine Malcolm in ne podjetje Twitter, saj se bojijo, da bi v primeru uspešne tožbe to odprlo vrata za masovno pridobivanje podatkov o uporabnikih spletnih storitev. Namesto, da bi se tožniki ukvarjali z vsakim uporabnikom posebej, bi lahko podatke zahtevali neposredno od ponudnika storitve, kar bi bilo enostavnejše, hkrati pa bi bilo nadzora nad zbiranjem podatkov manj.
Tožilstvo izpise tvitov potrebuje za vzpostavljanje dokazila o tem, ali se njegova sporočila ujemajo s pričevanji ostalih sodelujočih, ki pojasnjujejo, da je policija protestnike odstranjevala iz prizorišča protestov. Obramba trdi, da je predaja podatkov v nasprotju z ameriško ustavo, saj lahko tožilstvo zaradi občutljivosti podatkov sestavi zelo natančno poročilo o gibanju tožnika, hkrati pa lahko to počnejo brez tožnikovega vedenja.
“Twitter je bil v preteklosti zelo jasen glede predaje podatkov o svojih uporabnikih,” primer komentira Ginger McCall, vodja programa Open Government pri združenju Electronic Privacy Information Center (EPIC), “a vseeno bi morala sodna praksa prenehati z zahtevki po podatkih uporabnikov s strani ponudnikov storitev.”
S tem se strinja Susan Freiwald, profesorica kibernetskega prava na pravni fakulteti univerze v San Franciscu, ki opozarja, da “je cel splet sestavljen iz ponudnikov storitev in če se bo sodna praksa ukvarjala z njimi namesto z uporabniki, bo hitro prišlo do konca spletne zasebnosti.”
Vir: Reuters