O portalu    Avtorji    Kontakt


 

Nova pravila glede piškotkov predstavljajo izziv za spletne raziskave

Kategorija: Slovenija | Datum objave: Monday, 27. 05. 2013 | Avtor:

V skladu z novimi pravili določenih spletnih piškotkov ne bo več mogoče uporabljati brez soglasja uporabnika. To bi lahko povzročilo težave za spletne oglaševalce in raziskave obiskanosti.

Spremenjeni zakon o elektronskih komunikacijah, ki je začel veljati v začetku leta, rok za implementacijo določb o piškotkih pa je 15. junij, namreč določa, da morajo biti uporabniki spletnih strani s piškotki seznanjeni, v nekaterih primerih pa jim mora biti ponujena tudi izbira, da uporabo določenih piškotkov zavrnejo.

Med te primere spadajo t.i. “drugi piškotki”, ki se uporabljajo za sledenje uporabnikov s strani tretjih oseb. V takšnih primerih gre pogosto za piškotke, s katerimi podjetja zbirajo podatke o uporabnikih iz različnih spletnih mest in jih uporabljajo za različne namene, od oglaševanja, analitike pa do izboljšave svojih produktov.

“Če spletno mesto s svojimi lastnimi piškotki analizira dogajanje za svoj namen, taki analitični piškotki ne pomenijo nesorazmernega posega v zasebnost uporabnikov /…/ Če pa analitiko izvaja tretja, pogodbena stranka, ki zbrane podatke uporablja tudi za svoje lastne namene, to pomeni večji poseg v zasebnost uporabnika, saj ponudnik takega merjenja obiska lahko sledi določenemu uporabniku preko vseh spletnih strani, ki uporabljajo tak produkt. To pomeni, da mora spletno mesto uporabnika o uporabi analitičnih piškotkov obvestiti in pridobiti njihovo privolitev,” pojasnjujejo pri informacijskem pooblaščencu.

Takšen tip analitike se med drugim uporablja tudi v primeru raziskave Merjenje obiskanosti spletnih strani (MOSS), ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, izvaja pa jo družba Gemius Adria.

Pri MOSS so zato pooblaščencu posredovali seznam piškotkov, za katere menijo, da bi jih morali obravnavati kot izjemo. “Med temi izjemami so predvsem analitični piškotki, ki se uporabljajo v raziskovalne namene, s čimer si zaslužijo drugačen način obravnave v primerjavi z ostalimi piškotki,” so sporočili iz MOSS, kjer sicer verjamejo, da je njihov predlog utemeljen in tako pri izvajanju analitike v sklopu MOSS ne bo prišlo do kakršnihkoli sprememb.

“V primeru, da bodo analitični piškotki kljub našemu nasprotovanju obravnavani enako kot ostali drugi piškotki, pa je seveda pričakovati, da bo del uporabnikov zavrnil njihovo uporabo,” so zapisali.

To bi lahko vplivalo na rezultate in relevantnost meritve. “Težko je v tem trenutku napovedati, kakšen vpliv bi to imelo na rezultate meritve, ker ne vemo ali bi bili priča 10-odstotnemu ali pa 60-odstotnemu padcu piškotkov,” so zapisali.

Ko menijo, rešitev za tak primer obstaja, vendar pa bi zahtevala precej testiranj in primerjav s trenutnimi rezultati, preden se potrdi kot dobro nadomestilo tega, kar imamo danes. “A je še prezgodaj govoriti o alternativnih možnostih. Verjamemo, da bomo našli rešitev, ki bo tudi v Sloveniji še naprej zagotavljala verodostojne in natančne podatke o slovenskem spletnem trgu.”

Kot pravijo, je bistvo projekta MOSS trgu ponuditi podatke, v katerih so vsi mediji izmerjeni po enakem kriteriju. Kar tudi pomeni, da se določeni premiki v metodologiji dotaknejo vseh medijev v enaki meri, dodajajo.

Pri pooblaščencu sicer menijo, da je spletna analitika za dobro delovanje spletnih strani zelo pomembna. Vendar pa je odgovor predvsem v domeni izvajalcev meritve obiskanosti MOSS. “Za to, da bodo uporabniki soglašali s sodelovanjem v raziskavi obiskanosti, pa je vsekakor potrebno graditi na njihovem zaupanju v storitev in razumevanju pomembnosti merjenja obiska spletnih strani,” so zapisali.

Vir: SiOL


Arhiv:


Vse vsebine © E-demokracija.si | Avtorji | Kontakt