Bo obdobje “big data” sprožilo obdobje velike diskriminacije?
Kategorija: Amerika | Datum objave: Monday, 14. 10. 2013 | Avtor: Barbara KvasOsebne podatke na spletu od nas zahteva vedno večje število entitet in strokovnjaki opozarjajo, da so nevarnosti spletnega profiliranja vedno večje. Nedavna raziskava univerze v Cambridgu je namreč ugotovila, da se lahko že s pomočjo Facebook aktivnosti precej natančno sestavi profil določene osebe.
Kate Crawford, raziskovalka pri podjetju Microsoft, je na konferenci citirala rezultate raziskave, ki so pokazali, da lahko s pomočjo vzorcev všečkanja na omrežju Facebook določijo posameznikov spol, raso, spolno usmerjenost in celo nagnjenost k alkoholizmu.
“Do težav pride, ko se ti podatki znajdejo v rokah nekoga, ki vas zaradi njih izkoristi,” poudarja Crawfordova in našteva primere, kjer bi lahko banke izračunavale ustreznost kreditirancev na podlagi Facebook aktivnosti, kjer bi se jasno videlo, da oseba na primer veliko kupuje prek spleta. Na podlagi spletnih aktivnosti lahko oglaševalci servirajo oglase samo točno določeni skupini ter tako diskriminirajo druge.
Do težav prihaja tudi zaradi neenakomerne razporejenosti tehnologije na populaciji. Ko je mesto Boston uvedlo mobilno aplikacijo za javljanje lukenj na cestah, je največ poročil dobilo iz uglednih sosesk, kjer je bilo število uporabnikov mobilnih telefonov največje, medtem ko iz revnih sosesk poročil praviloma ni dobilo.
Crawfordova opozarja še na anonimizirane podatke, ki se jih da še vedno povezati s posameznim uporabnikom. Mobilni operaterji prodajajo geolokacijske podatke o svojih uporabnikih brez osebnih podatkov, a so raziskovalci univerze Louvain v Belgiji tudi z anonimiziranimi podatki uspeli povezati 95% uporabnikov.
Vir: The Exchange