Kdo so najvplivnejši slovenski politiki na družabnih omrežjih?
Kategorija: Slovenija | Datum objave: Monday, 3. 02. 2014 | Avtor: Barbara KvasNovinarji in spletni strokovnjaki so sestavili lestvico najvplivnejših politikov in Slovencev na družabnih omrežjih. Pri politikih se je letos na prvo mesto povzpel prvak opozicije Janez Janša, njegova stranka SDS ima na lestvici kar štiri člane. Med Slovenci pa je na spletu najprodornejša informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar.
Komisija, ki so jo sestavljali novinarji in spletni strokovnjaki, je pri razvrščanju upoštavala različna merila, ne le števila sledilcev na Twitterju oziroma števila prijateljev na Facebooku, saj sta lahko ta dva podatka zavajajoča. Relevantnejši so denimo peerindex, pogostost in odmevnost zapisov, odzivnost ter sodelovanje z drugimi uporabniki.
Med politiki se je letos na prvo mesto uvrstil prvak SDS Janez Janša, med Slovenci na splošno pa informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar.
“Pirc Musarjeva Twitter uporablja celostno: opozarja na problematiko, povezano z njenim področjem (informacije javnega značaja, varstvo osebnih podatkov), odgovarja na vprašanja, ki spadajo v njeno področje, prostor najde tudi za bolj osebne objave, opažanja, pripombe in kritike ter se hitro odziva. To je najbolj relevantno merilo za presojo vpliva na družabnih omrežjih. Število sledilcev in podobno je seveda pomembno, a bolj za statistične potrebe, saj je odločitev, da nekdo nekomu sledi ali ne, povsem subjektivna,” je lestvico najvplinejših Slovencev na družabnih omrežjih komentirala novinarka časnika Delo Anuška Delić.
Mnenja komisije:
Aleš Lednik, urednik tehnologij, Večer: “Pri izboru politikov ne gre za vpliv v klasičnem pomenu moči, temveč za mešanico prezentnosti, prepoznavnosti, števila sledilcev, dejavnosti na spletu in sodelovanja z drugimi uporabniki.”
Nina Gaspari, Provokativ: “Twitter od vseh družabnih omrežij najbolje pokaže ‘dušo in srce’ posameznika, saj se zaradi hitrega in neposrednega načina komuniciranja ljudje težko skrivamo za piarovskimi oziroma vnaprej pripravljenimi odgovori.”
Nataša Briški, urednica Metinalista.si: “Moja merila so bila kombinacija vsebine, sledilcev, odzivnosti/interaktivnosti, odmevnosti v velikih medijih in redne prisotnosti, ki ni od včeraj.”
Vir: Žurnal24