Obama: Evropa ovira ameriške spletne ponudnike
Kategorija: Amerika | Datum objave: Monday, 23. 02. 2015 | Avtor: Barbara KvasAmeriški predsednik je v pogovoru za portal Re/code dejal, da je evropsko zavzemanje za zasebnost poslovno naravnano. Ameriški predsednik Barack Obama je spregovoril o svojih pogledih na zasebnostna in podobna pereča vprašanja.
Med drugim je s svojimi komentarji že povzročil razburjenje v Bruslju, saj je izjavil, da so evropski postopki proti Facebooku ali Googlu poskus oviranja ameriških ponudnikov in pomoči evropskim.
»Nekateri poslovni modeli so res nekoliko vsiljivi,« se je Obama strinjal z novinarko, ko je beseda tekla o zasebnosti in o tem, kdo je dejanski lastnik podatkov, ki jih uporabniki puščamo v različnih storitvah. »Lastnik podatkov je nedvomno uporabnik. Mislim, da je del odgovora v tem, da ponudniki postanejo bolj transparentni in da ljudje v naprej vedo, kako in na kakšne načine so njihovi podatki uporabljani,« je nadaljeval predsednik.
Swisherjeva se je odzvala z vprašanjem, če na tak samoregulacijski način res lahko pričakujemo več spoštovanja zasebnosti. »V Evropi so glede tega precej bolj strogi in tudi preiskujejo Google, Facebook in druga podjetja,« je navrgla. Obama pa je stopil v bran Googlu in Facebooku. »Včasih je evropski odziv nekoliko bolj poslovno naravnan kot posledica česa drugega.
V nekaterih državah so te teme občutljive, denimo v Nemčiji zaradi zgodovine s tajno službo Stasi. To občasno njihovi ponudniki storitev, ki ne morejo tekmovati z našimi, poskušajo postaviti ovire našim podjetjem.« Po novinarkinem medklicu »zanimivo« je Obama nadaljeval obrambo: »Obvladujemo internet. Naša podjetja so ga ustvarila, razširila po svetu, ga izpopolnila do take stopnje, da drugi ne morejo tekmovati. Zato so pogosto drže, ki jih nekateri opisujejo do visoka načela, zgolj sredstvo za doseganje poslovnih interesov.«
Tudi če odmislimo zelo verjetno in tudi pričakovano ameriško nerazumevanje kulturnih in zgodovinskih razlik med Ameriko in Evropo ter podcenjevanje evropske zasebnostne zavesti, politiki in uradniki v Bruslju niso bili navdušeni nad slišanim. Takoj so ovrgli namige o protekcionizmu in poudarili, da je namen regulacije kvečjemu zmanjšati ovire za neevropska podjetja, ki želijo ponujati svoje storitve in blago na trgu Evropske unije.
»Predsednik Obama je morda pozabil ali pa sploh ne ve, da je med desetinami podjetij, ki so se pritožila v protimonopolnem postopku proti Googlu, precej ameriških. Nekatera, kot je Yelp, so se izpostavila, druga pa tega ne upajo storiti, ker se bojijo povračilnih ukrepov Googla,« je za Financial Times poudaril katalonski poslanec evropskega parlamenta Ramon Tremosa.
Obama je podal tudi svoj pogled na šifriranje komunikacij, ki bi ga nekateri politiki najraje kar prepovedali. Ameriški predsednik je zagovornik legalnosti enkripcije, toda v isti sapi je pojasnil, da utegnejo nastati težave. Če namreč preiskovalci dobijo sodno odredbo, a jim ponudniki storitev kljub temu ne morejo razkriti podatkov, ker tehnično ne morejo zaobiti šifriranja.
»Pogledali bomo, če se da razkorak zmanjšati. V nobenem primeru si ne želimo manj varnega komuniciranja. Toda če gre za vprašanje nacionalne varnosti, ali obstaja možnost dostopanja do podatkov? Če se izkaže, da ne, potem bo potrebna javna razprava, ali je škoda, ki bi jo povzročilo poseganje v šifriranje komunikacije, večja kot morebitne žrtve zaradi dejanj, ki bi jih lahko preprečili, če bi prišli do kriptiranih podatkov.«
Vir: Delo