Raziskava: Dejanja vrstnikov na Facebook-u imajo vpliv na udeležbo na volitvah
Kategorija: Amerika | Datum objave: Monday, 17. 09. 2012 | Avtor: Barbara KvasNova raziskava je pokazala, da je večja verjetnost, da uporabniki Facebook-a, ki na zidu vidijo objavo “I voted” svojih prijateljev, gredo volit tudi sami. Leta 2010 naj bi se tako volitev udeležilo 300 000 ljudi več.
V raziskavi z naslovom A 61-million-person experiment in social influence and political mobilization so predstavljeni rezultati vpliva Facebook prijateljev na posameznikova dejanja. Rezultate so pridobivali v času volitev v Združenih državah Amerike leta 2010.
“Naša raziskava je pokazala, da ima največji vpliv na udeležbo na volitvah pritisk vrstnikov.”, je dejal avtor raziskave in profesor na kalifornijski Univerzi San Diego James Fowler. “Še več, vpliv dogajanj na spletu ima vpliv na dogajanja v offline svetu,” je dodal Fowler.
Leta 2010 so v času kongresnih volitev na Facebook-u naredili tri vrste poizkusov. Na dan volitev so na Facebook-u objavili gumb “I voted” (Volil-a sem!). Okoli 600 000 uporabnikov je videlo prikaz gumba “I voted” skupaj s sliko prijatelja, ki je volil, 600 000 jih je videlo le gumb in ime prijatelja, 600 000 uporabnikov Facebooka, ki so sodelovali v preizkusu pa tega sporočila o volilnem dnevu niso videli. Rezulati, ki so jih s pomočjo vseh treh stopenj preizkusa dobili, so pokazali, da je več tistih, ki so videli prikaz gumba “I voted” pri svojih prijateljih, tudi sami kliknili na gumb “I voted”. Udeleženci, ki so na Facebook-u videli sliko svojih prijateljev in gumb “I voted”, so v večji meri odšli na volišča kot tisti, ki so videli le gumb in ime prijatelja ali pa niso te informacije o volilnem dnevu niso dobili.
Seveda le klik na gumb ne bi podal resničnih in pravih podatkov, zato so rezultate primerjali s pomočjo javno dostopnih podatkov o udeležbi na volitvah in ugotovili, da se je le 4% ljudi, ki so kliknili na gumb “I voted” zlagalo in zares ni odšlo na volišča.
Fowler je prepričan, da je prav zaradi Facebook-a na volišča odšlo več volivcev, a volivce naj ne bi prepričal le gumb “I voted”, ampak informacija, da je na volišče odšla/odšel tudi prijateljica/prijatelj posameznika.
Moči družabnih omrežij se dobro zaveda tudi predsednik in kandidat demokratov Barack Obama, ki je prisoten na omrežjih Facebook, Twitter, Pinterest, Google+ in Instagram, medtem ko je republikanski kandidat Mitt Romney prisoten tudi na Facebook-u in Twitter-ju.
Vir: Cnet.com