Oktober je mesec kibernetske varnosti
Kategorija: EU | Datum objave: Monday, 8. 10. 2012 | Avtor: Barbara KvasPrejšnji ponedeljek se je začel prvi evropski mesec kibervarnosti. Dejavnosti se bodo odvijale v sodelovanju Češke, Luksemburga, Norveške, Romunije, Portugalske, Velike Britanije in Slovenije.
Slovenski center za odzivanje na omrežne incidente (SI-CERT) bo z dejavnostmi pričel 17. oktobra, posvečene pa bodo predvsem problematiki spletnih prevar, ki so največji problem spletne varnosti v Sloveniji. Jasmina Mešić s SI-CERTa nam je povedala, da nameravajo predstaviti predvsem spletne prevare, v katerih so uporabniki finančno oškodovani. Glede na statistiko prijav od leta 2011 in 2012 so namreč ugotovili, da “nigerijske prevare“, “phishing prevare“ in spletno nakupovanje še vedno predstavljajo največji problem za spletno varnost. Statistika prijav naštetih prevar se je povečala tudi v letošnjem letu.
Uporaba antivirusnih programov v Sloveniji je sicer precej razširjena, a le-ti ne pomagajo pri spletnih prevarah, tudi zato pri SI-CERTu izpostavljajo pomembnost ozaveščanja. V lanskem letu so zabeležili kar 92 odstotkov več prijav spletnih goljufij. To ne pomeni nujno, da je bilo lani toliko več goljufij, temveč je lahko tudi znak, da so mnogi uporabniki postali seznanjeni z naslovom, kam lahko svoje sume sporočijo. V lanskem letu je bilo število obravnavanih incidentov na SI-CERTu 762, za letošnje leto pa se ocenje gibljejo okoli 1492 obravnav. Od januarja do septembra so zabeležili 92 prijav incidentov “phishinga”.
Pri SI-CERTu opažajo tudi, da je vedno več prijav, ko uporabniki niso povsem prepričani, če so spletne trgovine ali elektronske pošte varne oziroma vredne zaupanja. Žal pa je še vedno več primerov prijav uporabnikov, ki so že nasedli na prevaro.
Med opaznejše trende spletnih prevar zadnjega obdobja sodijo tudi facebook kuponi (v povezavi si lahko ogledate primer in razlago nevarnosti), prek katerih se uporabniki prijavljajo v sms klub. Na tedenski ravni pri SI-CERTu zabeležijo najmanj en primer. Zlonamerna vsebina uporabnika prepriča, da sodeluje v nagradni igri, s tem ko vpiše svojo telefonsko številko, pa se nevede včlani v sms klub, kar pomeni 20 evrov na mesec, je pojasnila Mešićeva.
Nevarnosti “nigerijske prevare“, “phishing prevare“ in lažne spletne trgovine želijo z aktivnostmi uporabnikom predstaviti na čim bolj plastičen, a humoren in dostopen način, s pomočjo video posnetkov in napotkov ter konkretnih primerov prevar. Prav tako nameravajo nadaljevati s kvizom Spletni detektiv, ki so ga pričeli med februarskim tednom varne rabe interneta. V novi preobleki bodo vprašanja vezana izključno na tematiko spletnih goljufij. Kviz uporabnikom omogoča preverjanje svoje ozaveščenosti, ki jo lahko nato nadgradijo z gradivi, ki so dostopni na spletu.
Vir: Dnevnik