ZDA: Spletna predvolilna kampanja še bolj agresivna
Kategorija: Amerika | Datum objave: Monday, 15. 10. 2012 | Avtor: Barbara KvasAmeriški predsednik Barack Obama po zaslugi usklajene socialne medijske kampanje uživa v množici všečkov na facebooku. Njegova ekipa namreč plačuje sponzorirane zgodbe, ki se pri nekaterih uporabnikih pojavljajo ob odprtju okna novice, čeprav sami tega ne želijo.
Nekateri strokovnjaki že opozarjajo, da bi lahko takšen pristop odvrnil nekatere volivce. Nastopa namreč čas, ko tako Obama kot Romney krepita svoje prizadevanja na področju družbenih medijev.
Tako predsedniška kandidata vsak dan na različnih družbenih omrežjih objavljata kopico novic. Tako na facebooku kot tudi na Pinterestu, Instagramu, Twitterju, Spotifyju. Romney med drugim objavlja fotografije svoje družine.
Uporabniki so glede Obamovega pojavljanja na facebooku hitro izrazili svoje mnenje. “Zakaj se Barack Obama pojavlja med mojimi novicami?” se je spraševal mlad uporabnik z Illinoisa. “Ti oglasi me res utrujajo,” je zapisal drug uporabnik. “Prenehaj s svojo promocijo na mojh facebook in twitter straneh. Nikoli te nisem ne všečkal ne sledil,” je bil eden izmed odzivov.
Zmagovalna kombinacija in nujno zlo v prihodnosti?
Dr. Sandra Gonzalez-Bailon iz oxfordskega inštituta za proučevanje spleta je za BBC dejala, da je bila ta vrsta kampanje del prehodnega obdobja. Pri facebookovih uporabnikih traja nekaj časa, da se na to privadijo.
Leta 2008 so hvalili Obamovo predsedniško kampanjo, saj je inovativno uporabljal družbene medije in tako vključil mlade volivce. Tokrat je prizadevanja še okrepil, vendar sta zdaj tako na twitterju kot facebooku zelo dejavna oba kandidata.
Poleg tega se predsedniška kampanja seli tudi v video igre. Tudi v najbolje prodajani igri ameriškega nogometa EA Madden NFL 13 se ji ne boste izognili.
Kakšni so odzivi volivcev?
Oba kandidata upata, da bosta tudi z zgoraj opisanimi metodami pridobila kakšen odstotek glasov. Raziskave na univerzi v Pensilvaniji kažejo drugačno sliko. Anketirali so 1503 odraslih uporabnikov spleta. 86 odstotkov jih je dejalo, da ne želijo prejemati političnih sporočil, 70 odstotkov jih pravi, da se ob agresivni kampanji na spletu možnost za to, da kandidata volijo, precej zmanjša. Najti je torej potrebno pravo mero.
Facebook oglaševanje naj ne bi bilo sporno. Drugače pa je, če bi ljudje med kampanjo prejemali kratka sporočila kandidatov na svoje mobilne telefone, in sicer s pozivom, naj glasujejo zanje. To se je zgodilo leta 2004 v Italiji, oglaševanja pa se je domislil štab Silvia Berlusconija. “Prejemanje sporočil na mobilni telefon je v primerjavi s sponzoriranimi oglasi na facebooku precej bolj resen prekršek vdora v vašo zasebnost,” je dejala Sandra Gonzalez-Bailon.
Vir: Dnevnik