Indija: Kje so meje spletne predvolilne kampanje?
Kategorija: Azija | Datum objave: Monday, 20. 04. 2009 | Avtor: Barbara KvasV Indiji se odvijajo največje volitve na svetu, kjer bo svoj glas oddalo več kot sedemsto milijonov volilcev. Volitve bodo potekale v večih fazah, kritiki pa ugotavljajo, da splet ni najboljše orodje za nagovarjanje in mobilizacijo tako velikega števila volilnih upravičencev.
Čeprav je Obama dokazal, da je splet priročen pri dvesto milijonih volilcev, analitiki opozarjajo, da se indijsko volilno telo bolje odziva na druge moderne tehnologije in da je sedemsto milijonov ljudi preprosto prevelika številka za uspešni spletni nagovor.
“Spletna omrežja so zadnje orodje v rokah politikov,” pojasnjuje Abhijeet Saxena, direktor podjetja Netcore Solutions, “vseeno pa na ljudi Facebook in Orkut nimata tako velikega vpliva kot neposredno komuniciranja preko mobilnega telefona.”
“Politiki splet uporabljajo predvsem za bombardiranje volilcev,” je kritičen Santosh Desai, direktor podjetja Future Brands, po mnenju Navina Khemka pa skušajo indijski politiki Obamovo taktiko aplicirati na razmere v Indiji. “Težava je penetracija spleta, saj je v Indiji samo šestodstotna, medtem ko se v ZDA približuje osemdesetim odstotkom,” opozarja Khemka.
Spletni uspeh v Indiji opažajo pri mladih volilcih, ki sestavljajo več kot polovico volilnega telesa. “S spletom politiki izkazujejo svojo naprednost in odprtost, hkrati pa izvajajo pionirske korake, ki privlačijo mlade volilce,” trdi Khemka, medtem ko Desai opozarja, da “mediji v indijskih volitvah ne igra velike vloge. Veliko bolj vplivni so javni nastopi in kupovanje volilnih glasov, pomembna pa je tudi ocena preteklega dela posameznega politika.”
Zaradi nizke spletne penetracije je “čarobna palčica” v Indiji mobilna telefonija, meni Saxena, “ki ima desetkrat večjo penetracijo, hkrati pa je po javnih nastopih najbolj učinkovit način masovnega nagovora.”
Vir: ZD Net Asia
[tags]volitve, e-kampanja, indija[/tags]