O portalu    Avtorji    Kontakt


 

Priročnik o bloganju za politike

Kategorija: Kolumna | Datum objave: Monday, 11. 06. 2007 | Avtor:

V tokratni kolumni bom predstavila zakaj in kako naj politiki blogajo. Čeprav imamo v Sloveniji med vladnimi politiki le enega pravega blogerja, ministra za razvoj, dr. Žigo Turka, se v tujini mnogi politiki za komunikacijo s svojimi volivci in podporniki poslužujejo blogov.

Zakaj blog?

Blog je orodje, ki poveča in razširi vpliv politika. Politiki nenehno komunicirajo tako s kolegi politiki kot z ljudstvom. Veliko podatkov, idej, elektronskih sporočil itd. se s časom izgubi, blog pa omogoča ohranjanje teh misli ves čas ter omogoča lahek dostop do teh podatkov tudi kasneje. Velja dejstvo, da je v začetku blogati težko, vendar pa kasneje, ko politiki dobijo povratne informacije od ljudi, ti spoznajo, da so blogi lahko zelo koristni.

Bloganje politikom omogoči lažjo komunikacijo z ljudmi direktno, ter posredno z mediji. Z bloganjem se politik izogne posrednikom medijem, ki lahko njegove besede napačno razumejo in predstavijo.

Z blogi se vzpostavi tudi drugačno dojemanje politika, saj ljudje vidijo, da politik ni le neka visoka nedostopna figura, temveč tudi človek. Politik z zgodbami iz svojega življenja malim ljudem lahko pokaže torej svojo človečnost.

O čem blogati?

Politiki, ki se podajo na pot bloganja, na začetku ne vedo točno o čem blogati. Sledi nekaj napotkov. Na svojem blogu lahko politiki ilustrirajo svoje vrednote, poslanstva, cilje in strategije. Ponavadi se te vrednote izražajo le v času volilnih kampanj, med mandatom politika pa se o tem ne govori dosti. To politikom škodi, saj je najbolje, če politik zbira glasove za naslednje volitve že v času svojega mandata in ne čaka na naslednjo volilno kampanjo. Najboljši način prikazovanja teh vrednot so primeri iz vsakdanjega življenja, kar ljudem omogozča lazžje sledenje in razumevanje.

Politik lahko na svojem blogu objavlja tudi svoje pojavljanje v medijih ter opozarja na morda napačne interpretacije medijev o njem ali o dogodkih na katerih je bil. Menim, da je eno izmed najpomembnejših možnosti, ki jih ponuja blog spremljanje odločitev in dela, ki jih nek politik opravlja. S tem daje svojim bralcem občutek, da je politik aktiven, prav tako pa omogoča politikom spremljanje napredka svojega dela.

Komentarji, ki jih bloganje omogoča in jih pišejo bralci bloga, lahko privedejo do novih spoznanj, idej in lažjega in hitrejšega reševanja perečih problemov. Kot sem omenila že prej, je priporočljivo, da politik na svojem blogu objavi tudi delce iz svojega zasebnega življenja, kar privede so pristnejšega stika med politiki in volivci.

Kako blogati učinkovito?

Najbolj učinkovit način bloganja je pripovedovanje zgodb, najraje iz svojega vsakdanjega zivljenja, saj to daje zgodbi avtentičnost in jo dela zanimivo.

Politiki blogerji ne smejo pozabiti na objavljanje povezav in sicer na druge bloge, na dokumente ali pa na spletne strani posameznikov, firm, društev in medijev.

Vsak uporabnik spleta ve, da je prevelika količina teksta izredno moteča, zato je izredno priporočljivo, da se med tekst vstavljajo slike, ki pripovedovano zgodbo naredijo zanimivejšo. Vsi dobro poznamo rek Slika pove več kot tisoč besed.

Prispevki v blogu naj bodo krajši, v primeru, da je to nemogoče, pa naj uporabijo sistem Več, ki bralce, ki jih je udov prepričal, pripelje do celotnega daljšega besedila.

Veliko politikov dobi v svoje elektronske nabiralnike sporočila, katerih odgovori bi lahko zadevalo širšo javnost, zato lahko politik odgovori na neko sporočilo kar preko bloga.Tako dejanje zopet pokaže predanost politika svojim volivcem.

V primeru daljše odsotnosti ali prenehanja bloganja, mora vsak politik o tem nujno obvestiti svoje bralce.

Kako promovirati blog?

Ko se politik odloči za bloganje, mora poskrbeti tudi za promocijo bloga. Dober začetek je uporaba spiska priljubljenih blogov. Priporočljivo je tudi, da politik prosi blogerje, ki jih ima najraje, na svoje bloge objavijo povezavo do njegovega bloga. Ostali pristopi reklamiranja bloga so lahko tudi objave v medijih, vključitev url naslova v elektronsko in navadno pošto itd.

Kot smo spoznali je bloganje lahko izredno koristna samopromocija politika, ki namerava na svoji ali kateri koli drugi politični funkciji ostati dlje časa. S pomočjo bloga lahko ustvari izredno pozitivno podobo v javnosti.

Postavlja se vprašanje, kdo bo naslednji politik ali političarka, ki bo v svoje delo vključil/a tudi bloganje. Kdo bo po vašem mnenju naslednji?

Vir: Civic Leadership Blogging (.pdf, 1,15 Mb)

  Na glavno stran | Arhiv


Arhiv:


Vse vsebine © E-demokracija.si | Avtorji | Kontakt