O portalu    Avtorji    Kontakt


 

Ameriške kampanje se financirajo predvsem preko spleta

Kategorija: Amerika | Datum objave: Monday, 23. 07. 2007 | Avtor:

barack.jpgDenar ima v ameriških predsedniških kampanjah izredno velik pomen. Več ga imaš, boljše je. V prvih šestih mesecih kampanje, imajo kandidati demokratske stranke izredno premoč pred republikanci, predvsem zaradi spleta.

V drugi četrtini zbiranja denarja so demokrati skupaj zbrali več kot 81 milijonov dolarjev, medtem ko so republikanci zbrali le nekaj več kot 46 milijonov.

Največji delež zbranega denarja so demokrati zbrali preko spleta. Med demokrati je največ denarja zbral Barack Obama. V zadnjih šestih mesecih je zbral vrtoglavih 29 milijonov dolarjev, malo več kot 17 milijonov preko spleta.

Sledi mu John Edwards, ki je zbral devet milijonov. Na tretjem mestu je Hillary Clinton, ki je preko spleta zbrala 4,2 milijona dolarjev. Največ denarja med republikanci je zbral Mitt Romney in sicer 10 milijonov.

Stephen Hess z Brookings inštituta vidi razloge za uspešno zbiranje denarja preko spleta v večji zagnanosti demokratov. “Kandidate pri zbiranju denarja vodi predvsem želja po odstranitvi Busha in zmaga na volitvah,” je dejal Hess.

“Prav tako je izrednega pomena tudi tehnologija, ki sedaj omogoča doniranje malih vsot in doniranje kadar koli,” je dejal Hess.

“Spletno zbiranje denarja je le del strategije. Pomembno ni le zbiranje denarja, ampak povezovanje v skupnosti, zbiranje podpore ljudi, h katerim se lahko kandidat večkrat vrne za podporo ali pa denar,” razlaga Michael Malbin, z inštituta za financiranje kampanj.

V raziskavi centra Pew Research so ugotovili, da je vsi kandidati uporabljajo splet za zbiranje denarja, nekateri pa so šli še dalje. Osem kandidatov uporablja splet tudi za organiziranje dogodkov za zbiranje denarja.

Zanimivo je predvsem dejstvo, da preko spleta donirajo navadni ljudje, ljudje, ki donirajo izredno nižjo vsoto od meje, ki je 2300 dolarjev. Od 110 000 donatorjev, ki so v zadnjih šestih mesecih donirali Baracku Obami, je devet od desetih doniralo 100 dolarjev ali manj.

Pri doniranju preko spleta je izrednega pomena tudi enostavnost. “Ni ti treba napisati čeka, ne potrebuješ ne kuverte ne znamke,” je razložil Hess.

Vendar pa Hess poudarja, da vsota zbranega denarja še ne določa zmagovalca. Howard Dean, ki je pod vodstvom odličnega stratega Joa Trippija, začel z zbiranjem denarja preko spleta, je kasneje pogorel kljub izredno veliki podpori ljudi. Kriviti moramo predvsem klasične medije, televizijo. Bo v naslednjih volitvah enako ali je televizija zgubila svoj vpliv?

Vir: BBC


Arhiv:


Vse vsebine © E-demokracija.si | Avtorji | Kontakt