O portalu    Avtorji    Kontakt


 

Slovenija: Lepa Vida letno stane sto tisoč evrov

Kategorija: Slovenija | Datum objave: Monday, 21. 06. 2010 | Avtor:

Virtualna davčna asistentka Vida, ki je dobila ime na podlagi predlogov dohodninskih zavezancev na spletnih straneh davčne uprave, je zaživela 1. februarja 2007. Od 15. junija 2007 odgovarja po telefonu, lahko ji napišete tudi elektronsko pismo.

Ideja zanjo je prišla od švedske davčne uprave, kjer imajo podoben virtualni informator z imenom Erik. Za slovensko davčno upravo jo je grafično oblikovala Mojca Kranjc iz okolice Maribora, ki je po izobrazbi profesorica likovne umetnosti, sicer pa je aktivna na področju vizualne produkcije.

Za sistem so od 2006 do 2009 odšteli 1.464.839 evrov, za investicijo v infrastrukturo 452.291, za investicijo v dohodnino 527.984, za investicijo v Pojasnila za vse davke 174.389 ter za vzdrževanje in licence 309.875 evrov. Letni strošek vzdrževanja je sicer 103.291 evrov, od tega je nadgradnja 48.070, operativa pa 55.221 evrov.

Glavni razlog za vzpostavitev Vide je bilo dejstvo, da so bili davčni uslužbenci zelo obremenjeni z odgovarjanjem na preprosta in ponavljajoča se vprašanja. Pred njeno uvedbo so na primer v treh mesecih v davčnih uradih in izpostavah prejeli okoli 286.000 klicev. Veliko vprašanj je bilo preprostih in enostavnih, kot so ”do kdaj moram oddati napoved” ali ”kam naj vpišem določene prihodke”.

Tako je Vida olajšala delo davčnim uslužbencem in tudi omogočila zavezancem, da 24 ur na dan 365 dni na leto v trenutku prejmejo odgovore v zvezi z obdavčevanjem. In vprašanj je vse več; od 31. marca letos, ko so poslali prve informativne izračune, do 1. aprila, ko so jih prejeli prvi zavezanci, je dala 52.400 odgovorov, kar je 140 odstotkov več kot v enakem obdobju preteklega leta. ”Podatek kaže na učinkovitost dajanja odgovorov, ki ga lahko doseže le sistem, kot je Vida,” so zadovoljni na davčni upravi.

Odgovore sestavljajo kar davčni uslužbenci sami. Osvežujejo jih sproti, odvisno od spremembe predpisov in od vprašanj, ki jih postavljajo davčni zavezanci. Zelo uporabna je bila na primer februarja lani ob selitvi Davčnega urada Ljubljana na Davčno ulico 1, ko so se zamenjali nadzorniki za pravne osebe. Namesto da bi samostojni podjetnik vsak posebej klical, kdo je njegov novi nadzornik, so Vidi posredovali davčne številke, ona pa jim je povedala ime, telefonsko številko in številko sobe njihovega novega davčnega nadzornika.

Vida, ki išče odgovore po ključnih besedah, letno odgovori na več kot milijon vprašanj. Najbolje jo izkoristite ob postavljanju enostavnih, preprostih in jedrnatih vprašanj. Največ obiska ima seveda v obdobju izdaje informativnih izračunov dohodnine, kjer lahko zavezanci z vnosom davčne številke preverijo, ali so že poslali njihov izračun.

Vir: 24ur


Arhiv:


Vse vsebine © E-demokracija.si | Avtorji | Kontakt