O portalu    Avtorji    Kontakt


 

˝Kafka˝v Belgiji

Kategorija: EU, Slovenija | Datum objave: Saturday, 13. 05. 2006 | Avtor:

Spletni portal Kafka.be. je v Belgiji v slabih treh letih delovanja prikazal veliko uspehov. Namen projekta je bil poenostaviti proces birokracije. Državljani aktivno sodelujejo v tem procesu, saj lahko na spletno stran pošljejo svoje pripombe, predloge in ideje, ki bi lahko pomagali pri poenostavitvi birokratičnega procesa. Poslanih je bilo okoli 7000 predlogov, povprečno 10 na dan. Na podlagi idej so do sedaj sprejeli 130 zakonov in poenostavili marsikateri administrativni proces, med katerimi so tudi procedure, ki so potrebne za vzpostavitev svojega podjetja, zgraditi lastno hišo in se poročiti.

Vincent Van Quickenborne, Sekretar za administrativne reforme je v juliju leta 2003 dobil nalogo poenostaviti in zmanjšati zapletene in zamudne procese birokracije. Postavili so spletni portal Kafka.be, ki je dobil ime po češkem pisatelju Francu Kafki in sicer zato, ker le-ta najbolje opiše malega uradnika in birokracijo.

Novice o uspehu projekta so prišle tudi do Francije. Francoski minister za proračun in državne reforme, Jean-François Copé, je 13.aprila letos objavil, da si bo sposodil več idej iz belgijskega projekta.Van Quickenborne pravi, da o možnostih postavitve portala Kafka.eu poizveduje tudi Evropska Komisija.

Vir: IDABC.

Komentar E-demokracija.si:

Nedolgo nazaj so v Sloveniji na spletni strani e-uprave v sklopu E-demokracije postavili podstran, ki poziva ljudi k pošiljanju pripomb, idej in predlogov za odpravo administrativnih ovir. Slovenski državljani lahko pošiljajo svoje predloge na ta elektronski naslov.

Čeprav je postavitev te podstrani v Sloveniji dobra poteza, se s projektom, ki teče v Belgiji ne more primerjati. V Belgiji so projekt Kafka.be reklamirali tako na spletu kot v realnem življenju, saj so reklamirali projet tudi v tiskani obliki. Lani so dobili Gold Public Authorities Magazine Print Award (PAMPA), nagrado za najbolj kreativno in učinkovito tiskano kampanjo.Nekaj podobnega bi bilo potrebno naresti tudi v Sloveniji.

S tem E-demokracija.si poziva reklamne hiše in javno upravo k premisleku o vzpostavitvi reklamne kampanje, ki bi državljane informirala o možnosti njihovega sodelovanja, saj dvomimo da je vednost te možnosti velika.


Arhiv:


Vse vsebine © E-demokracija.si | Avtorji | Kontakt