Ameriška predvolilna kampanja povečuje vlogo spleta
Kategorija: Amerika | Datum objave: Monday, 23. 06. 2008 | Avtor: Barbara KvasKo je Obama pričel uporabljati Twitter, McCain postavil MySpace stran in Clintonova prišla v Facebook skupnost, je postalo jasno, da bo o izidu ameriških predsedniških volitev odločal tudi splet.
Volilne kampanje ameriških predsedniških kandidatov se prvič v tako velikem obsegu odvijajo tudi na spletu, kjer so osredotočene na t.i. socialne medije, kot so spletne strani MySpace, Facebook, Twitter, virtualni svet Second Life itd. Naraščajočo politično pomembnost spleta sedaj potrjujejo tudi izsledki raziskave, ki jo je opravila družba Pew Internet Project, ki raziskuje vpliv spleta na družbo.
Med letošnjo ameriško predsedniško volilno kampanjo je 46 odstotkov Američanov uporabilo internet za branje novic o politiki, pri čemer jih je najbolj zanimal demokratski predsedniški kandidat Barack Obama in video posnetki s predsedniškimi kandidati na splošno. Na večih področjih so se številke podvojile ali potrojile glede na prejšnje volitve. Eno izmed teh je področje spletnih političnih video posnetkov. Leta 2004 je le 13 odstotkov odraslih dejalo, da so na spletu gledali video posnetke z volilno tematiko. Letos je takšnih že 35 odstotkov, ki tovrstne posnetke iščejo na straneh, kot je YouTube. Poudarili so, da ljudje ne gledajo le volilnih oglasov, ampak iščejo tudi primarne vire novic, kot so posnetko govorov predsedniških kandidatov.
Kljub vsem statističnim kazalcem, ki kažejo na porast uporabe spleta v politične namene, so v zaključku poročila o raziskavi pri Pew Project poudarili, da je 74 odstotkov vseh anketirancev odgovorilo, da bi bili v kampanjo v enaki meri vključeni tudi brez uporabe interneta.
Vir: SiOL
[tags]volitve, splet, kampanja[/tags]