Britanska vlada do državljanov preko spleta
Kategorija: EU | Datum objave: Tuesday, 22. 08. 2006 | Avtor: Domen SavičČe je bil BBC prva medijska hiša, ki je razumela in vpregla moč spletnih dnevnikov, potem lahko rečemo, da je britanska vlada prva, ki je razumela in vpregla moč spletnega videa.
Britanska vlada je namreč na popularnem strežniku, ki ponuja brezplačne in plačljive video vsebine, YouTube, objavila dva kratka filma, ki predstavljata delo vlade in opisujeta kako lahko volivec vlado kontaktira preko spleta in kaj vse lahko poleg samega kontakta opravi s pomočjo spletnih storitev.
Zanimiv korak, ki je zelo pozitiven iz večih razlogov. YouTube na dan obišče na milijone ljudi in kratka filma dosežeta večje število ljudi, kot če bi jih vrteli na televizijskih postajah. Poleg tega je reklama ravno to, kar trenutnim projektom e-vladanja manjka, saj ni dovolj, da vladajoči ponudijo storitve, ljudje jih morajo tudi razumeti in predvsem uporabljati. Ljudje načeloma nočejo imeti opravka z vlado, zato jim more le-ta komunikacijo predstaviti na zabaven, razumljiv in predvsem enostaven način.
Pomembna je tudi enostavna prenosljivost filmov na druge spletne strani, ki omogoča hitro “podajanje” vsebine med uporabniki samimi in tako ima ustvarjalec filma še manj dela z oglaševanjem in promoviranjem filmov. (Skoraj) vse naredijo uporabniki sami.
Filma si lahko ogledate tudi na naši spletni strani.
Komentar E-demokracija.si: Briliantna poteza britanske vlade, ki zagotovo ne bo neopažena. Čeprav bi jim lahko očitali reklamiranje in očitno hvaljenje svojih storitev, je po drugi strani tak način promoviranja zelo efektiven in stroškovno nezahteven. Problem se sicer pojavi z samim medijem, po katerem se ta dva posnetka prenašata, saj so določeni uporabniki interneta že toliko izobraženi, da se zavedajo prednosti spletnega poslovanja z vladnimi službami, vseeno pa smo mnenja, da je to korak v pravo smer. Čeprav mora vlada poskrbeti tudi za offline oglaševanje, je pomembno, da spleta ne ignorira in da opozarja na svojo prisotnost tudi preko tega medija. Česar za našo vlado žal ne moremo trditi. Koliko časa bo trajalo, preden se bodo slovenske vladne službe zavedale, da ljudje uporabljamo internet in da bi bilo koristno in smotrno posvetiti nekaj časa tudi za urejanje spletnih vsebin in kontakta z volilci?