O portalu    Avtorji    Kontakt


 

Norveška: Zaradi površne izdelave se je sesul sistem za e-davke

Kategorija: EU | Datum objave: Monday, 26. 03. 2012 | Avtor:

Na norveškem državnem spletnem portalu Altinn, ki opravlja iste funkcije kot slovenska E-uprava in E-davki, imajo vsako leto ob izdaji odločb o odmeri dohodnine obilico težav. Vsako leto se takoj, ko postanejo odločbe dostopne na spletu, v sistem prijavi tako veliko uporabnikov, da je sistem zelo počasen ali celo neodziven.

Letos so imeli še večje težave, saj so zaradi malomarnega programiranja nekaj časa vsem prijavljenim uporabnikom prikazali finančne podatke nekega drugega moškega.

Ko so v torek ob 6.00 uri zjutraj na spletu objavili odmere dohodnine, se je v slabih treh ura prijavilo ali to poizkusilo storiti več kot 200.000 uporabnikov. Strežniki takšne obremenitve niso prenesli, zato se je sistem sesul. Do poldneva se je stanje normaliziralo in stran je začela normalno delovati.

Težave pa so se nadaljevale okrog 18.17 ure, ko uporabnikov ni več pričakalo okno za vpis prijavnih podatkov (EMŠO in osebno geslo, s čimer se generira enkratna koda za dostop), ampak so se znašli v sistemu prijavljeni kot 36-letni Kenneth iz Osla. To je resnična oseba, do katere vseh podatkov so imeli dostop vsi, ki so tedaj odprli stran Altinn. Videli so lahko vse finančne podatke in zgodovino.

Altinn so četrt ure pozneje zaprli, a škoda je bila storjena. Ni natančno znano, koliko ljudi je videlo ali preneslo podatke nesrečnega Kennetha. V Altinnu so potrdili le, da se je v tem času Kenneth prijavil v sistem, a so nato njegovi podatki zaradi napake ostali v predpomnilniku (cache). Trenutno je Altinn še vedno nedostopen, vzdrževalci pa ugotavljajo, kaj je šlo narobe in kako bi to v prihodnosti preprečili. Kenneth se je medtem obrnil na odvetnika.

Žalostno je, da se opozorila o malomarno sestavljenem sistemu Altinn krožile že v preteklosti. Celo v začetku tega leta je norveški DMV v poročilu zapisal, da je Altinn na hitro spacana storitev, ki za seboj nima ustreznega načrtovanja in testiranja, nima ustreznih možnosti za nadgradnjo v prihodnosti in je nasploh podpovprečne kakovosti.

Vir: Slo-tech


Arhiv:


Vse vsebine © E-demokracija.si | Avtorji | Kontakt